تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۲۴۱
رئیس مرکز امور هماهنگی حوزه وزارتی آموزش‌ و پرورش از ثبت رکورد جهانی آموزش اتباع خارجی با آموزش بیش از۵۴٠ هزار دانش‌آموز خبر داد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، علی باقرزاده در سومین نشست وزیر آموزش‌ و پرورش با مدیران کل حوزه ستادی با تبریک ایام میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و هفته بزرگداشت مقام مادر و زن، اظهار کرد: اگر تمام اسناد فرادستی ملی و بین‌المللی را مرور کنیم، دو مأموریت اصلی برای آموزش‌ و پرورش احصا می‌شود که ویژگی‌های نظام آموزشی خوب است.

ببینید:

عکس/ حضور اتباع خارجی در تشییع حاج قاسم


وی افزود: این ویژگی‌ها تضمین می‌کند که افراد واجب‌التعلیم به مدرسه دسترسی پیدا کنند و همچنین کیفیت آموزشی و یادگیری محقق شود.
رئیس مرکز امور هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در گذشته دسترسی به مدرسه مسأله بوده است اما در حال حاضر کشورها به عدد قابل ‌قبول رسیده‌اند و در کشور ما پوشش دوره ابتدایی به ٩٨،١٨ درصد و دوره اول و دوم متوسطه نیز به نرخ قابل قبولی رسیده است.
باقرزاده تصریح کرد: در آموزش اتباع خارجی با آموزش بیش از ۵۴٠ هزار دانش‌آموز به یک رکورد در جهان دست پیداکرده‌ایم.
وی اضافه کرد: ماه گذشته میلادی در مجلس کره جنوبی تصویب ‌شده است که تحصیل در دوره متوسطه نیز رایگان باشد؛ در حالی‌که چهل سال قبل در قانون اساسی، تحصیل تا پایان دوره متوسطه را رایگان در نظر گرفته‌ایم و این نشان می‌دهد که در این مورد در چهل‌سال گذشته چه فکر و همت بلندی داشته‌ایم.
رئیس مرکز امور هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در مطالعات تطبیقی بانک جهانی ۲ مسأله در کیفیت پایش شده است، اظهار کرد: مسأله اول آنکه پایه تحصیلی افراد با میزان یادگیری تعریف ‌شده در آن پایه انطباق ندارد و نتایج پژوهش یک مؤسسه مردم‌نهاد در هند نشان داده است که مهارت‌های پایه در سواد خواندن و نوشتن تحقق پیدا نکرده است و البته این ضعف در ایران نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: مسأله دوم غیبت جهانی از مدرسه است که زمانی جنبه فیزیکی بوده است اما در حال حاضر زمان مرده آموزش را محاسبه می‌کنند که از زمان واقعی کاسته می‌شود و گفته می‌شود مقدار زمانی که معلم درگیر آموزش است، کاهش ‌یافته است.
باقرزاده گفت: دبیرخانه تیمز و پرلز برای کشورهایی که سفارش پروژه داده بودند، گزارش داده است که به‌طور میانگین هر معلم یک روز از پنج روز موظفی خود را در مدرسه حضور نداشته است.
باقرزاده با بیان اینکه اگر نظام آموزشی بخواهد بهبود پیدا کند، باید بر چهار مسأله متمرکز شود، گفت: اول اشاره به جدی گرفتن توزیع فرصت‌های برابر یادگیری است که باید بین مخاطبین در تمام طبقات اجتماعی برابر توزیع شود چراکه نخبه‌پروری آفتی برای نظام آموزشی است.
 وی در ادامه اضافه کرد: نکته دوم، اصلاح نظام بازخورد به معلمان است که باید از جنس بالینی باشد و نه از جنس ارزیابی و ارزشیابی، انگیزه را در معلمان ایجاد کند.
رئیس مرکز امور هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش تصریح کرد: مسأله بعدی ضرورت ثبات بخشی به‌ نظام آموزشی و کتب درسی است چراکه اگر ثبات نباشد مهارت‌های لازم به معلمان برای انتقال مفاهیم آموزشی منتقل نمی‌شود و مسأله چهارم حذف وجوه مختلف تعارض منافع است.
باقرزاده گفت: باید به سمت هماهنگ‌سازی منافع حرکت کنیم و در این گزارش از دو مسأله آخر به‌عنوان مادر مسائل نامبرده شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲