تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۴۱۴۱۴۱
برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با حضور جمعی از مدیران سازمان‌ها و نهادها و سازندگان فیلمهای حاضر در این دوره جشنواره مشخص شدند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، مراسم اختتامیه بخش «تجلی اراده ملی» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، عصر دوشنبه 28 بهمن ماه در تالار ایوان شمس با حضور حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، مجید مجیدی، سعید ملکان، نیکی کریمی، مهرداد خوشبخت، فرزاد خوشدست، محمد حسین مهدویان و هادی حجازی‌فر و ... برگزار شد.
در بخش اول اهدای جوایز قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها، هیأت داوران قوه قضاییه متشکل از سیدمحمدرضا خوشرو، مهدی افتخاری، علیرضا پاشایی، محمد شهریاری، امیر  اکبرزاده، جواد طوسی و هیأت داوران سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور متشکل از احمد افروز، حسن ضیا آذری، فرهاد درودگر معرفی شدند.
جایزه هیات داوران قوه قضائیه به دلیل طرح دغدغه‌مندانه آسیب‌های اجتماعی و ضرورت مشارکت در حل معضلات اجتماعی برای فیلم خورشید به مجید مجیدی اهدا شد.  
جایزه هیات داوران قوه قضائیه  به دلیل توجه به آسیب‌های اجتماعی نوجوانان به فرزاد خوشدست کارگردان مستند خط باریک قرمز اهدا شد.
فرزاد خوشدست پس دریافت جایزه خود از سازمان زندان‌ها تشکر کرد و گفت: از داوری بخش مستند جشنواره متعجبم.
هیأت داوران این قوه، از بازیگران نوجوان فیلم سینمایی خورشید قدردانی کرد و جوایزی به آنها اهدا شد.
 شمیلا شیرزاد بازیگر کودک فیلم خورشید گفت: امیدوارم ویدئوهای من بر جامعه  و کودکان کار تاثیر بگذارد.
در بخش بعدی، سازمان زندان‌ها نیز جایزه خود را به فرزاد خوشدست کارگردان مستند خط باریک قرمز اهدا کرد.
در بخش بعدی هیأت داوران بنیاد شهید و امور ایثارگران متشکل از فرزاد مولازاده، سیدمرتضی حسینی و  محمدتقی فهیم و هیأت داوران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متشکل از هارون یشایایی، مجید کریمی، سیدجمال ساداتیان، کیانوش جهانپور و خسرو نقیبی معرفی شدند.
 داوران بنیاد شهید و امور ایثارگران، جایزه اول خود را به دلیل نمایش موفق مشارکت اقوام مختلف در دفاع مقدس جایزه خود را به مهرداد خوشبخت کارگردان آبادان یازده۶۰ اهدا کرد.
هیأت داوران بنیاد شهید و امور ایثارگران جایزه بعدی خود را به دلیل پرداخت نفس‌گیر جانفشانی‌های محافظان امنیتی کشور، به سعید ملکان برای روز صفر تقدیم کرد.
سعید ملکان که در این رویداد حضور داشت برای دریافت جایزه خود روی سن حاضر شد و بدون صحبتی پس از دریافت آن و به سرعت سن را ترک کرد.
جایزه داوران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل روایت ایثار مادرانه و عشق پدرانه برای زندگی‌بخشی به کودکان و آینده سازان سرزمین به حمیدرضا قربانی کارگردان مغز استخوان اهدا شد.
جایزه بعدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دلیل تمرکز بر یک داستان در حوزه سلامت و دغدغه‌مندی تصویر درست خانواده سلامت ایرانی به بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان فیلم بی صداحلزون اهدا شد.
جایزه بعدی این وزارتخانه به دلیل تصویر از خودگذشتگی و ماندن بر اصول سپیدجامگان بر سر سوگند خود، به محمدحسین مهدویان برای درخت گردو اهدا شد.
 حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در سخنانی کوتاهی ضمن تشکر از دستگاه‌های مختلف و سمن‌ها برای حضور در این رویداد گفت: تعداد زیادی از دستگاه‌ها که ارزش این کار را متوجه شده بودند درخواست حضور داشتند که با توجه به اولویت‌ها این امر انجام شد. جشنواره در کنار استعدادیابی که انجام می‌دهد نشان داد می‌شود با اولویت‌ها و گزینش‌ها نسبت به آثار، اولویت‌ها به مولدان هر حوزه گفته شود و مسیر هدایت شود. این امر نشان داد سازمان‌ها و دستگاه‌ها از ظرفیت سینما و هنر باخبر هستند و می‌دانند از آن می‌توانند استفاده کنند.
وی از هیئت‌ داوران بخش‌های مختلف نیز تشکر کرد و از دستگاه‌ها خواهش کرد تا جهت‌گیری‌ها و اولویت‌هایشان را زودتر اعلام کنند تا تاثیر بیشتری در فرهنگسازی شکل بگیرد.
 در ادامه هیأت داوران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متشکل از نازنین فراهانی، ابراهیم صادقی‌فر، فیاض زاهد، عباس رافعی و هیأت داوران وزارت ورزش و جوانان متشکل از اعظم کریمی، شاهین مظفری و مجید توکلی معرفی شدند.
جایزه اول وزارت کار به غلامرضا موسوی تهیه‌کننده قصیده گاوسفید اهدا شد.
جایزه دوم وزارت کار به دلیل توجه به آسیب‌های اجتماعی و مولفه‌های فرهنگ کار به شهرام مسلخی تهیه‌کننده پدران اهدا شد.
جایزه سوم این بخش به دلیل توجه به مولفه‌های فرهنگ کار و مسئولیت پذیری و اهمیت به سلامت جسم و روان به مجید برزگر برای ابر بارانش گرفته تعلق گرفت.
جایزه وزارت ورزش و جوانان به دلیل توجه به نقد استفاده از داروهای روان‌گردان و رفتارهای هنجارشکن به سالم صلولتی برای پدران اهدا شد.
صلواتی در این رویداد حضور نداشت و شهرام مسلخی  تهیه کننده فیلم در جایگاه حاضر شد، گفت: کاش جایزه‌ای به نام اراده‌ شخصی هم وجود داشت و به این فیلم می‌دادند. باید از بنیاد سینمایی فارابی که از ما حمایت کرد تا این فیلم ساخته شود تشکر می‌کنم.
جایزه بعدی وزارت ورزش و جوانان به دلیل نگاه دغدغه‌مند به ازدواج و خانواده به هادی حجازی‌فر برای فیلمنامه آتابای اهدا شد.
جایزه بعدی وزارت ورزش و جوانان برای نگاه نو به ورزش بانوان در عرصه قهرمانی به سام کلانتری برای فیلم جایی برای فرشته‌ها نیست اهدا شد.
در ادامه هیأت داوران فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی و هیأت داوران سازمان بهزیستی متشکل از مسعود آسیما، سعید بابایی، عباس حق شناس، پوران درخشنده معرفی شدند.
جایزه فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، به دلیل زنده نگه داشتن راه جوانان غیور آبادان و خرمشهر، به حسن کلامی تهیه‌کننده آبادان یازده۶۰ اهدا شد.
همچنین جایزه این فراکسیون به دلیل احترام و نگاه ویژه به فرهنگ و اقوام ایرانی به نیکی کریمی کارگردان فیلم آتابای اهدا شد.
جایزه سازمان بهزیستی کشور به دلیل ترویج نگاه انسانی به کودکان کار و خیابان، به مجید مجیدی برای فیلم خورشید تعلق گرفت.
جایزه بعدی سازمان بهزیستی به خاطر توجه به مقوله اشتغال معلولین و توجه به ناشنوایان به بهرنگ دزفولی‌زاده برای بی صدا حلزون اهدا شد.
داوران سازمان بهزیستی نیز جایزه خود را به گروه بازیگران کودک و نوجوان فیلم سینمایی خورشید اهدا کردند.
در ادامه هیأت داوران سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران متشکل از نرگس رجایی، سعید مرادی‌کیا، سیدحسین حقگو، هیأت داوران شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه متشکل از رضا میرزاخانی، میثم سلطانعلی، احسان سالم، هیأت داوران شرکت سهامی بیمه ایران متشکل از سیدعلیرضا سادات‌میر،  منصور صالحی، حامد افشارزاده، هیأت داوران انجمن ویرایش و درست‌نویسی متشکل از شراره خشکنابی، معین پایدار و احمد عبداله‌زاده معرفی شدند.
جایزه اول سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به دلیل توجه ویژه به بازیافت پسماند و کودکان کار به مجید مجیدی و امیربنان تهیه‌کنندگان فیلم خورشید اهدا شد.
جایزه دوم این سازمان برای توجه به استفاده از پسماندهای شیشه‌ای و بازیافت، به بهتاش صناعی‌ها برای قصیده گاو سفید اهدا شد.
جایزه سوم سازمان مدیریت پسماند، به دلیل توجه به کیسه‌های خرید پارچه‌ای به مجید برزگر برای فیلم دشمنان اهدا شد.
برای استفاده از پیام‌های زیست‌محیطی، جایزه بعدی این سازمان به ساسان سالور تهیه‌کننده سه کام حبس اهدا شد.
جایزه اول داوران شرکت بهره برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه، به دلیل توجه به کودکان کار و مهاجرین به مجید مجیدی برای خورشید اهدا شد.
جایزه دوم این شرکت نیز به بازیگران کودکان و نوجوان فیلم خورشید اهد اشد.
جایزه اول شرکت سهامی بیمه ایران به دلیل توجه به هوشیاری در مبارزه با فساد به بهروز شعیبی کارگردان فیلم روز بلوا اهدا شد.
بهروز شعیبی‌ پس از دریافت جایزه خود بیان کرد: ببخشید که لباس رسمی به تن ندارم زیرا تا چند دقیقه پیش نمی‌خواستم بیایم اما به احترام شرکت بیمه آمدم زیرا هنوز حمایت‌هایی از سینما می‌کنند و حالا این تندیس را مجدد به دبیرخانه جشنواره برمی‌گردانم و لوح را به احترام شرکت بیمه می‌برم.
هیأت داوران انجمن ویرایش و درست‌نویسی برای توجه به ویژگی‌های زبانی شخصیت‌ها، جایزه خود را به مجید مجیدی و نیما جاویدی برای فیلمنامه فیلم خورشید اهدا کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲