در نشست خبری شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ساری و میاندرود مطرح شد

برنامه‌ها برای مردم ملاک باشد نه شعار/ مجلس دهم قابل دفاع نیست

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۱۱۷
نشست خبری شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حوزه انتخابیه ساری و میاندرود با حضور دو کاندیدای مورد حمایت این شورا برگزار شد و علی اصغر یوسف‌نژاد و کوروش جعفری به عنوان لیست این شورا معرفی شدند.
۰
plusresetminus
برنامه‌ها برای مردم ملاک باشد نه شعار/ مجلس دهم قابل دفاع نیست
به گزارش بلاغ، نشست خبری شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حوزه انتخابیه ساری و میاندرود با حضور دو کاندیدای مورد حمایت این شورا برگزار شد و علی اصغر یوسف‌نژاد و کوروش جعفری به عنوان لیست این شورا معرفی شدند.

در این نشست خبری، هر یک از دو کاندیدای اصلاح طلب به بیان برنامه‌ها، سوابق و مواضع خود پرداختند و در ادامه به پرسش‌های متعدد خبرنگاران پاسخ دادند که در ادامه به شرح ماوقع این جلسه می‌پردازیم:

علی اصفر یوسف نژاد نماینده چند دوره مجلس شورای اسلامی که در مجلس دهم به عنوان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مشغول فعالیت بود، سخنانش را اینگونه آغاز کرد که وجود جریانات سیاسی و متعدد می‌تواند به توسعه و پیشرفت مملکت کمک کند و این یکی از درخواست‌ها و مطالبات هم مردم و هم نمایندگان است.

وی افزود: افکار عمومی به افراد نمره می‌دهد، قوه عاقلانه مردمی افراد را دیده‌بانی می‌کند، نخبگی در جامعه به آنان امتیاز می‌دهد و لذا باید باید افراد متعهد به قول‌هایشان باشند و باید بر اساس برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و نقطه نظرات تشکیلاتی عمل کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ساری و میاندرود خاطرنشان کرد: برخی به عنوان کاندیدای اصلاح طلب هستند اما در برخی جریانات دیگر حضور و سخنرانی می‌کنند، خود را منتسب به اصلاح طلبان می‌دانند، اما در عمل به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنند و بنده به این افراد نمره منفی می‌دهم.

یوسف‌نژاد ادامه داد: برخی افراد با رای اصلاح طلبان پا به مجلس گذاشته‌اند اما در عمل و پس از انتخابات به گونه‌ای دیگر رفتار کردند و این شروع یک انحراف تشکیلاتی است که بازتاب منفی در جامعه دارد.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص توقف پروژه‌های متعدد در مرکز استان گفت: نماینده باید پیگیر این مطالبات و این پروژه‌ها باشد و به دستگاه‌های اجرایی متذکر شود اما اینکه باید کاری انجام شود، دستگاه‌های اجرایی داریم که دارند پول از بیت‌المال می‌گیرند و وظیفه‌شان آن است که خدمت رسانی کنند؛ مثلا در زباله سوز ساری اعتبار وجود دارد اما یک اختلافاتی میان شهرداری، مهندسین مشاور و میزان سهم دولت وجود دارد که مشکلات درون سازمانی دارد، پروژه ساری-تاکام هم مثلا با مشکل تامین مصالح روبرو است که باید دستگاه‌ها ورود و حل و فصل کنند.

یوسف‌نژاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه عملکرد نسبتا ضعیف دولت اصلاحات تا چه حد بر میزان کسب رای شما به عنوان نماینده این جناح تاثیر خواهد گذاشت، اعلام کرد: ما در آن برهه از ایشان حمایت کردیم اما پاسخگوی عملکرد حال حاضر وی، تنها به عهده رئیس جمهور است و بس؛ ما فقط به روحانی رای دادیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر یکی از خبرنگاران در خصوص علت نام نویسی در حوزه انتخابیه تهران و اینکه آیا این امر با تایید و یا رد صلاحیت شما مرتبط بوده یا خیر، تصریح کرد: بنده از شهرداری ساری خود را به معاون وزیر و از نماینده ساده مجلس به نائب رئیسی مجلس رساندم، این دوره احساس کردم که می‌توانم از این ظرفیت و توان خودم بیشتر به نفع شهر ساری استفاده کنم و لذا در تهران ثبت نام کردم تا از ظرفیت خودم در سطح بهتر و گسترده تری استفاده کنم تا از سویی دیگر هم تعداد نمایندگان ساری از دو نفر به سه نفر افزایش پیدا کند، تا از آن‌ها حمایت کنم، پشتیبانی بهتری کنم اما در ادامه دیدم مردم و رسانه‌های شهر ساری قبول نکردند و مطرح کردند که شما از ساری به اینجا رسیدید و دارید پشت پا می‌زنید.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود ادامه داد: در خصوص لیست هم هنوز تا به امروز  اصلاح طلبان به نتیجه نرسیدند و اصلا در آن زمان با توجه به تایید یا رد صلاحیت، نمی‌توانستند اسامی را ببندند، و لذا نیت بنده افزایش ظرفیت استانی در مجلس بوده است.

نائب رئیس مجلس دهم اضافه کرد: بنده اگر در ساری هم ثبت نام می‌کردم، تایید صلاحیت می‌شدم به این دلیل که کسی که کاندیدای مجلس است، کلیه اطلاعات مربوط به یک کاندیدا در یکجا تجمیع می‌شود و تصمیم گیری می‌شود.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه یکی از گام‌های اساسی در حل مشکلات موجود کشور، تشکیل مجلس قوی است؛ گفت: اگر مجلس قوی باشد، می‌تواند بر دولت تسلط داشته باشد، می‌تواند بر مجلس نظارت بهتری داشته باشد، مجلس قوی به وزیر ضعیف رای نمی‌دهد، مجلس اگر قوی باشد، دولت هم به تبع آن قوی خواهد شد؛ البته به مجلس دهم نقد دارم؛ این مجلس قابل دفاع نیست.

وی تصریح کرد: مجلس دهم در جنبه تقنینی و نظارتی خوب عمل نکرده است، خیلی جاها خوب عمل کرده اما خیلی از جاها نتوانسته نظارت مردم را تامین کند و این به این خاطر بود که اولا تعداد زیادی از نمایندگان مجلس دهم، تازه کار بودند و کارآیی لازم را نداشتند و افراد قابل مطلع کمتر از 50 نفر بودند و لذا افرادی که پیشنهاد بدهند تا حکم و سپس قانون شود، کم بود و لذا برای اینکه آینده بهتری داشته باشیم باید نمایندگان متعهد را انتخاب کنیم.


کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود گفت: خیلی از نمایندگان با شعارها و قول و وعده‌هایی که دارند می‌دهند مشخص است که به تکالیف و حدود خود آگاه نیست و برخی از چیزهایی که اعلام می‌کند در اختیار یک نماینده نیست؛ در راستای کاری یک نماینده نیست و لذا باید ضمن حضور در انتخابات، نمایندگان متعهدی انتخاب کنبم تا مجلس قوی بسازیم.

یوسف‌نژاد با بیان اینکه اگر مجلس می‌خواهد نقش نظارتی خودش را عمل کند باید ناظر از مجری، قوی‌تر باشد، اعلام کرد: مجلس دهم در رأس امور نبود و با این اصل و معیار، فاصله داشت.

وی افزود: از نظر بنده مجموع جبری عملکرد منفی و مثبت مجلس دهم، با در راس امور بودن فاصله دارد؛ اما باید در راس امور باشد و این امر با انتخابات صحیح، حضور نمایندگان قوی و متعهد و قوی شدن مجلس تحقق می‌یابد.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود در خصوص شفافیت آرا و اموال پاسخ داد: بنده موافق شفافیت هستم و حداقل در خصوص آرای خودم در مجلس هر ماه در سایت خودم گزارش دادم، بنابراین هم اعتقاد دارم و هم اعتماد دارم مجلس آینده به این موضوع بپردازد؛ در این مجلس غالب نمایندگان به مجلس رای دادند، اکنون در حال پیگیری است.

یوسف نژاد مطرح کرد: شفافیت بسیار گسترده است و آرا، فقط شفافیت نیست بلکه رفتار، اموال، برخوردها باید شفاف باشد و در واقع نمایندگان باید در یک اتاق شیشه‌ای باشند و مردم باید او را ببینند و شفافیت یکی از راه‌هایی است که اعتماد عمومی را افزایش و مردم را به حکومت و نظام نزدیک‌تر می‌کند.

وی در پایان سخنانش توصیه کرد: بنده موافق مناظره با تک تک کاندیداها هستم و خوب است که کاندیداها در یک مکان در میان مردم جمع شوند، مناظره کنند، سخن بگویند و این آداب مناسبی است تا مردم به یک انتخاب درست برسند و این امر مانع از وعده و وعیدهای نشدنی از سوی کاندیداها در این ایام می‌شود.

یکی دیگر از کاندیداهای مورد حمایت اصلاح طلبان کوروش جعفری بود که سابقه بیش از 20 سال فعالیت در وزارت امور خارجه به عنوان یک دیپلمات را دارذ.

وی اجرای تعهدات را مهم تر از شعارها و اعلام تعهدات انتخاباتی دانست و گفت: باید برنامه‌ها برای مردم ملاک باشد نه شعارها.

کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود خاطرنشان کرد: متاسفانه شهر ما متناسب با ظرفیت‌هایی که دارد به توسعه و پیشرفت لازم نرسیده است و این نیازمند تغییر برای بهبود اوضاع است.

وی به ظرفیت‌های موجود متعدد مرکز استان و همچنین استفاده از این ظرفیت‌های مشابه در خارج از کشور پرداخت و افزود: باید ظرفیت‌ها را شناخت و برای پیشرفت و آبادانی شهرمان، راهکارها را عملیاتی کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴