تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۰۷
یک مطالعه هشدار داده است، کودکانی که روزانه ساعت‌ها بی‌تحرک هستند، در سنین نوجوانی گرفتار افسردگی می‌شوند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، نوجوانانی که ساعت‌ها بی تحرک در یک مکان می‌نشینند، ممکن است در سنین جوانی دچار افسردگی شوند.
محققان با بررسی چند هزار نوجوان دریافتند، هر یک ساعت یک‌جا نشینی به میزان قابل توجهی ریسک بروز افسردگی را افزایش می‌دهد و تبعات جبران‌ناپذیری برای سلامت روان در پی دارد.
بیشتر بخوانید:

کرونا را با تغذیه مناسب نابود کنید

نور خورشید را با کف دست جذب کنید


محققان سطح فعالیت ۴۲۰۰ جوان بین ۱۲ تا ۱۶ سال را ردیابی کردند و سپس آنها را در مورد سلامت روانشان در بزرگسالی مورد پرسش و پاسخ قرار دادند و درنهایت مشخص شد، افسردگی و اختلال سلامت روان سهم افرادیست که از فعالیت فیزیکی فاصله می‌گیرند.
کارشناسان این پژوهش از دانشگاه بریستول تأکید می‌کنند، علاوه بر افسردگی، زیاد نشستن، ریسک ۳۵ بیماری‌های جدی و خطرناک را افزایش می‌دهد، زیرا حرکت کردن و راه رفتن، رمز تنظیم پروتئین‌ها، ژن‌ها و سایر سیستم‌هایی است که احتمال بیماری‌ها را پایین می‌آورند.
جوزف هایز، نویسنده ارشد مطالعه  از  موسسه‌هایUCL و Camden و Islington NHS Foundation Trust افزود: بسیاری از ابتکارات باعث تقویت ورزش در جوانان می‌شوند، اما یافته‌های ما نشان می‌دهد که باید به فعالیت سبک نیز توجه شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲