تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۱۱۹۴۵
جان‌باختن 92 موتورسوار در حوادث ترافیکی استان و افزایش 5 درصدی تعداد این حوادث نشان دهنده عدم رعایت مسائل ایمنی در استفاده از این وسیله نقلیه است در این زمینه مدیرکل پزشکی قانونی نیز تنها راه کاش این حوادث را رعایت ایمنی و استفاده از کلاه ایمنی می‌داند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازموتورسواران از آسیب‌پذیرترین  گروه در حوادث رانندگی محسوب می‌شوند و حتی در کتاب آیین‌نامه قوانین رانندگی نیز به این مسئله تاکید شده است.
داشتن کلاه ایمنی، داشتن فاصله استاندارد با راکبان موتورسیکلت، تاکید بر داشتن گواهینامه نیز از مواردی است که برای راکبان این وسیله نقلیه تاکید شده است.

 
دلخراش‌ترین سانحه رانندگی مربوط به  راکبان موتورسیکلت است که عمدتا در گروه سنی پایین  و قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند و در بررسی‌های دقیق‌تر نیز مشخص می‌شود که آنها نه تنها کلاه ایمنی نداشتند بلکه در حین  استفاده از این وسیله  نقلیه فاقد گواهینامه رانندگی هم هستند.
تمایل به راندن موتور در بین نوجوانان که بیشتر برای آنها جنبه هیجانی دارد به دغدغه بزرگ بین خانواده‌های که پسر نوجوان دارد، تبدیل شده است و عموما این رفتار هیجانی با ممانعت خانواده‌ها و بی‌توجهی نوجوانان ختم می‌شود که در ادامه آنچه که از این رفتار هیجانی به  جای می‌ماند آن چیزی است که علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در این باره می‌گوید؛ در ۹ ماهه سالجاری ۹۲ نفر (۸۹ مرد و ۳زن ) موتورسوار در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است. 

 
وی با اعلام اینکه در شهرهای بابل با تعداد ۱۵، بهشهر با ۱۴ و ساری با ۱۳ مورد بیشترین و شهرستان‌های سوادکوه و رامسر هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتورسوار را دارند، ادامه می‌دهد؛ براساس گزارش ارجاعی از مراکز استان، بیشترین فوتی در خرداد با ۲۱ و مرداد با ۱۲ و شهریور با ۱۱ فوتی  و کمترین ماه فروردین و آذر ماه هر کدام با ۵ مورد گزارش شده است. 
مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به اینکه بر اساس آمار بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با آمار ۲۱ فوتی و کمترین گروه سنی کمر از ۱۰ سال با یک فوتی به ثبت رسید، تصریح می‌کند؛ فوت تعداد ۶۹ نفر از موتورسوارها در محور برون‌شهری و راه روستایی و ۲۳ مورد هم محور درون‌شهری رقم خورده است که از کل فوت شدگان ۵۷ در بیمارستان و ۳۵ نفر در محل حادثه فوت کردند. 

 
وی با اشاره به آمار فوتی‌های تصادف در استان طی ۹ ماه گذشته می‌گوید؛ ۴۹۵ نفر در ۹ ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۱۹ درصد آن مربوط به موتورسوارها  هستند.  

 
عباسی شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در ۹ ماهه سالجاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲