رئیس مرکز ملی فضای مجازی:

28کشور جهان اینترنت ملی دارند

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
کد مطلب : ۴۰۹۱۵۶
رئیس‌مرکز ملی فضای مجازی با بیان این‌که راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌معنی قطع اینترنت بین‌المللی نیست تأکید کرد: حتی فرانسوی‌ها هم به‌طور جدی اینترنت اروپایی را دنبال می‌کنند.
۰
plusresetminus
28کشور جهان اینترنت ملی دارند
به گزارش بلاغ، سید ابوالحسن فیروزآبادی در یک برنامه تلویزیونی، گفت: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت شبکه ارتباطی ما و زیست‌بوم کشور است که ضریب نفوذ بسیار بالایی دارد.

وی افزود: بیش از 150 میلیون دستگاه، 7 میلیون مودم خانگی، 8 میلیون پُز بانکی، ‏بیش از یک میلیون تلویزیون هوشمند و 63 میلیون تلفن هوشمند به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

رئیس‌مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: ضریب موبایل در کشور 84 درصد است و 61 میلیون مشترک از پهنه باند استفاده می‌کنند و در ادارات نیز سه میلیون پهنه باند استفاده می‌شود.

فیروزآبادی خبر داد: یک میلیون راننده روی شبکه ملی اطلاعات خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: پایه شبکه ملی ما اینترنت و قرارداد اینترنت است، زیرا کشوری که تولید ناخالص ملی آن بیش از 450 میلیارد دلار، قدرت خرید آن 200 میلیارد دلار، صادراتش بیش از 50 میلیارد دلار و صاحب رتبه‌های تک‌رقمی در حوزه‌های گوناگون علمی است هیچ‌گاه نمی‌تواند اینترنت خارجی را قطع یا محدود کند.

این مسئول بیان کرد: کسانی که شبهه قطع اینترنت خارجی را مطرح می‌کنند می‌خواهند موفقیت ما در شبکه ملی اطلاع را پنهان کنند.

فیروزآبادی همچنین افزود: شبکه ملی اطلاعات فقط در کشور ما نیست بلکه در 28 کشور مانند این شبکه وجود دارد.

وی عنوان کرد: حتی در چند سال اخیر فرانسوی‌ها به‌طور جدی اینترنت اروپایی را برای لحاظ کردن دغدغه‌های خود مطرح می‌کنند.

رئیس‌مرکز ملی فضای مجازی ادامه گفت: اکنون اقتصاد خدماتی 50 درصد اقتصاد را شامل می‌شود و در کشور‌های پیشرفته این رقم تا 70 درصد است.

فیروزآبادی ادامه داد: در اینترنت باز شرکت‌های بزرگ می‌خواهند دولت‌ها حداقل مداخله را داشته باشند و در این اینترنت به منافع این شرکت‌ها بیش از منافع ملت‌ها توجه می‌شود و حریم خصوصی مردم اهمیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دولت‌ها می‌توانند از حریم خصوصی مردم حفاظت کنند، اما شرکت‌هایی که اینترنت آزاد را گسترش می‌دهند دولت‌ها را به‌رسمیت نمی‌شناسند و به هر روشی تلاش می‌کنند وارد فضای خصوصی مردم شوند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴