تاریخ انتشارجمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۰۸۹۵۵
آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد: ذخایر نفت در جهان علی رغم کاهش تولید اوپک و هم پیمانانش و کند شدن رشد تولید نفت آمریکا، به شدت افزایش خواهد یافت که این گزارش در تضاد با بررسی اوپک است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازرویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: ذخایر نفت در جهان علی رغم کاهش تولید اوپک و هم پیمانانش و کند شدن رشد تولید نفت آمریکا، به شدت افزایش خواهد یافت.
آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود نوشت: «ذخایر نفت جهان، علی رغم کاهش بیشتر تولید... و یک کاهش در پیش بینی ما از میزان رشد تولید کشورهای غیر اوپکی در سال 2020 به 2.1 میلیون بشکه در روز، می‌تواند در سه ماه نخست سال 2020 روزانه 700 هزار بشکه افزایش یابد.»
کشورهای عضو اوپک به همراه کشورهای تولید کننده نفت غیراوپکی نظیر روسیه، موسوم به اوپک پلاس، هفته گذشته توافق کردند تا در سه ماهه نخست 2020 با هدف توازن بازار و تقویت قیمت‌ ها، روزانه 500 هزار بشکه دیگر از تولید خود را بکاهند.
این نهاد بین المللی اعلام کرد، اگر اوپک پلاس شدیدا به توافق جدید خود پایبند باشد و مشکلات سیاسی همچنان مانع از صادرات نفت ایران، لیبی و ونزوئلا شود، نسبت به میزان تولید ماه نوامبر، تنها 530 هزار بشکه در روز نفت خام از بازار کم خواهد شد.
این گزارش با تحقیقات خود اوپک در تضاد است زیرا این سازمان با توجه به اینکه عربستان قصد دارد بیش از سهمیه‌اش کاهش تولید داشته باشد، کسری اندکی را برای بازار در سال آینده پیش بینی کرده است.
بر اساس گزارش IEA، قرار است میزان تولید اوپک پلاس در نیمه نخست سال آینده میلادی 700 هزار بشکه در روز بیش از تقاضا برای نفت این گروه باشد و در نیمه دوم سال به یک میلیون بشکه در روز برسد.
از طرفی، آژانس بین المللی انرژی، پیش بینی خود برای رشد عرضه توسط کشورهای غیراوپکی در سال 2020 را 200 هزار بشکه در روز کاهش داد، زیرا انتظار برای تولید نفت آمریکا، برزیل و غنا کاهش یافته است.
انتظار می‌رود، بیشترین کاهش برای تولید نفت شیل آمریکا باشد، زیرا تولیدکنندگان تحت فشار سرمایه گذاران هزینه های تولید را کاهش داده‌اند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲