تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد مطلب : ۴۰۸۷۰۹
وزارت کشور روسیه برای ۱۲۵ هزار نفر از ساکنان مناطق مورد مناقشه شرق اوکراین گذرنامه صادر کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ دولت روسیه برای ساکنان منطقه «دونباس» که از مناطق مورد مناقشه شرق اوکراین است، ده‌ها هزار گذرنامه صادر کرده است.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «ولادیمیر کولوکلتسف» وزیر کشور روسیه روز دوشنبه گفت که ۱۲۵ هزار جلد گذرنامه برای ساکنان دونباس، منطقه مورد مناقشه با اوکراین صادر شده است. دونباس، در شرق اوکراین واقع است و از آوریل (فروردین) ۲۰۱۴ تحت کنترل استقلال‌طلبان طرفدار روسیه درآمد. در این منطقه گاهی مواقع درگیری‌هایی بین نیروهای هوادار روس با ارتش اوکراین رخ می‌دهد.
به نوشته رویترز، این اقدام نشانه‌ تعمیق روابط مسکو با استقلال‌طلبان منطقه محسوب می‌شود. این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه برای خاتمه درگیری با اوکراین، با رئیس جمهور این کشور برای نخستین بار در «پاریس»، پایتخت فرانسه دیدار کرد.
این دیدار در حاشیه نشست چهارجانبه موسوم به نورماندی با حضور «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برگزار شد. (جزئیات بیشتر)
به نوشته رویترز، رئیس‌جمهور روسیه در آوریل (فروردین) پروسه صدور گذرنامه روسی برای ساکنان هوادار روسیه و استقلال‌طلبان اوکراینی را تسهیل کرد. این اقدام مسکو با مخالفت اوکراین مواجه شد و این کشور از غرب خواست روسیه را هدف تحریم‌های جدید جهانی قرار دهد.
 به گفته وزیر کشور روسیه، بیش از ۱۶۰ هزار نفر از ساکان منطقه مورد مناقشه روسیه با اوکراین واقع در شرق این کشور تقاضای گذرنامه روسی کرده‌اند که تاکنون برای ۱۲۵ هزار نفر از آن‌ها گذرنامه صادر شده است.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴