تاریخ انتشاردوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
کد مطلب : ۴۰۷۴۹۱
۵۲ درصد از زنان شاغل انگلیسی تجربه تجاوز و انواع آزار و اذیت‌‌های جنسی را دارند.
۰
plusresetminus
آزار جنسی نیمی از زنان شاغل انگلیسی
 به گزارش بلاغ، دو سال پس از شکل‌گیری جنبش «MeToo» در برابر سوءاستفاده‌های جنسی در سراسر جهان، زنان شاغل جهان هنوز هم از افشای عمل سوءاستفاده‌کنندگان واهمه دارند و به‌ این دلیل که نگران از دست دادن شغل خود هستند، در برابر سوءاستفاده‌کنندگان سکوت می‌کنند.

انگلیس از کشورهایی است که زنان شاغل و محصّل در آن از افشای نام سوءاستفاده‌‌کنندگان خودداری می‌کنند؛ به گزارش پایگاه خبری «گاردین»، بر اساس نظرسنجی صورت‌گرفته در روز سه‌شنبه 19 نوامبر، 80 درصد از زنان شاغل در انگلیس، تمایل ندارند آزار و اذیت‌های جنسی در محل کار خود را گزارش دهند. 

حدود 15 درصد از زنان شرکت‌کرده در نظرسنجی، آزار و اذیت را گزارش داده بودند، اما به‌درستی با آنها برخورد نشده بود؛ پنج درصد از این تعداد نیز اعلام کرده‌اند که به‌دلیل آزار و اذیت جنسی، تعرض یا سوء‌استفاده مجبور به تغییر شغل هستند. این مشکلات باعث سلب آرامش از زنان انگلیسی در محیط کار شده است؛ بسیاری از زنان شاغل و محصّل با این معضل رو‌به‌رو هستند، اما هیچ اقدامی نمی‌توانند انجام دهند.

یک نظرسنجی در سال 2017 نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زنان انگلیسی در حالی که در محل کار یا تحصیل بوده‌اند مورد تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند؛ براساس نتایج این نظرسنجی،  بیش از نیمی از زنان شاغل انگلیسی در محیط‌های کاری مورد تجاوز قرار می‌گیرند یا با کلمات و عبارات نامتعارف همکاران و کارفرمایان مرد مواجه می‌شوند.

محققان «کنگره اتحادیه تجار و پروژه تبعیض جنسی» انگلیس بیان می‌کنند 52 درصد از زنان انگلیسی تجربه رفتارهای ناخواسته از سوی همکاران و کارفرمایان شامل شنیدن شوخی‌ها و جملات نامتعارف، آزار جنسی و تجاوز را داشته‌اند؛ این رقم میان دختران و زنان 16 تا 24 ساله بیشتر است و به 63 درصد می‌رسد.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی، زنانی که در صنایع تولیدی و گردشگری مشغول کار هستند، بیشتر مورد تعرض قرار می‌گیرند.

 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴