تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۰۷۲۰۹
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز به منظور تامین نظر شورای نگهبان لایحه 8 منطقه آزاد تجاری و صنعتی را اصلاح و تصویب کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (27 آبان) به منظور تامین نظر شورای نگهبان عنوان لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری صنعتی را اصلاح کردند.
طبق آن عنوان به لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری-صنعتی، اصلاح محدوده دو منطقه آزاد تجاری-صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی تغییر پیدا کرد.
همچنین نمایندگان در یکی دیگر از مصوبات خود برای رفع ایراد شورای نگهبان مقرر کردند که اراضی نیمه شمالی جزیره هرمز به وسعت ۲۱ کیلومتر مربع به هم پیوسته و راه اتصال دریای آن به جزیره قشم را مطابق نقشه پیوست پس از تأیید ستاد فرماندهی کل قوا به محدوده منطقه آزاد تجاری-صنعتی قشم ملحق و محدوده منطقه آزاد ماکو را مطابق نقشه‌های پیوست مصوب هیأت وزیران اصلاح شود.
در یکی دیگر از رفع ایرادات شورای نگهبان یک جزء به انتهای بند چهار در مورد شرایط ایجاد منطقه ویژه اقتصادی الحاق شد که براساس آن کلیه هزینه‌های احداث و نگهداری منطقه ویژه اقتصادی توسط سازمان اداره کننده (سرمایه‌گذار بخش خصوصی)، تأمین می‌شود.
همچنین یک تبصره به ماده واحده الحاق شد که براساس آن هزینه مربوط به استقرار و ارائه خدمات گمرکی در مناطق ویژه موضوع بند ۴ ماده واحده به نرخی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی از محل درآمدهای مناطق ویژه اقتصادی است و به ردیف درآمدی که در قوانین بودجه سالانه تعیین می‌شود، واریز و در حدود اعتبارات، به اعتبارات گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه می‌شود.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲