مهاجم پیشین باشگاه پرسپولیس توضیحاتی در خصوص شکایتش از این باشگاه، ایفای نقش در یک فیلم سینمایی و همچنین عملکرد مهاجم خارجی سرخ‌پوشان توضیحاتی ارائه داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازاشپیتیم آرفی در گفت‌وگو با خبرنگار  در خصوص شرایط تیم پرسپولیس بعد از گذشت یک سوم از مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: من تا اینجا نتوانسته‌ام همه بازی‌های پرسپولیس را ببینم اما فکر می‌کنم آن طور که هواداران می‌خواستند پرسپولیس عمل نکرده است. با این همه به نظر من پرسپولیس از نظر امتیازگیری عملکرد خوبی داشته و فعلاً شرایط خوبی دارند.
وی افزود: فراموش نکنیم که به خاطر پنالتی که علی علیپور مقابل ماشین‌سازی از دست داد، 2 امتیاز از دست رفت وگرنه الان پرسپولیس 21 امتیازی بود و شرایط خیلی بهتری داشت. با این همه باید بگویم که مربی جدید به پرسپولیس آمده و از طرفی هم این تیم مهاجم کلاسیک به جز علیپور ندارد اما با این شرایط پرسپولیس از نظر امتیازگیری بد نبوده است.
بازیکن اسبق سرخپوشان اضافه کرد: در حال حاضر نمی‌توان گفت که وضعیت پرسپولیس بد است اما به هر حال این تیم کم گل زده و به جزء علی علیپور مهاجم واقعی دیگری ندارد. علیپور هم تا اینجا از 10 بازی فقط 3 گل زده و شاید نسبت به سال‌های قبل کمک کمتری به پرسپولیس کرده است اما بازیکن خیلی خوبی است و شاید امسال هنوز به صورت کامل راه نیفتاده که امیدوارم در ادامه شرایط بهتری داشته باشد.
مهاجم اسبق تیم پرسپولیس در مورد وضعیت  جونیور براندائو و انتقادهایی که به این بازیکن برزیلی می‌شود، اظهار داشت: من درباره او هیچ صحبتی ندارم چون که او را نمی‌شناسم و بازی‌های خیلی زیادی از او ندیدم اما من به عنوان یک بازیکن خارجی که در فوتبال ایران کار کرده باید بگویم که در این شرایط مشکل از بازیکن خارجی نیست و چیزی که باید درباره آن صحبت کرد این است که چرا مدیرعامل باشگاه چنین بازیکن بی‌کیفیتی را به پرسپولیس آورده است؟ باید مدیر برنامه‌های این بازیکن بگوید که با چه رزومه‌ای این بازیکن را به پرسپولیس آورده است؟‌
وی تصریح کرد: جونیور بازیکنی است که نه هواداران او را می‌شناسند و نه مربیان پرسپولیس اطلاعی از گذشته او دارند. من هم رزومه‌ای از او نمی‌دانم اما چیزی که وجود دارد این است که مدیرعامل باشگاه و مدیر برنامه‌های جونیور باید پاسخگوی این مسأله باشند که چرا چنین بازیکنی باید به پرسپولیس بیاید؟ این‌ها باید پاسخگوی این اتفاقات باشند نه جونیور. به این بازیکن گفته‌اند که تو به ایران بیا و بازی کن و او هم آمده است. به شما یا من هم این پیشنهاد را می‌دادند به پرسپولیس می‌آمدم. کسی نمی‌تواند به این بازیکن گیر بدهد بلکه باید مدیرعامل و مدیر برنامه‌های این بازیکن به این موضوع پاسخ دهند. این دو نفر باید پاسخ دهند که چطور جرأت کردند چنین بازیکنی را به بزرگ‌ترین تیم آسیا بیاورند؟

آرفی در خصوص اینکه برخی‌ها عملکرد ضعیف این بازیکن را به تفاوت فرهنگی او با ایرانی‌ها ربط می‌دهند، ادامه داد:‌بازیکنان ایرانی در آلمان بازی کردند و توانستند با شرایط این کشور کنار بیایند اما شاید بازیکنانی هم بودند که نتوانستند با شرایط فرهنگی آلمان کنار بیایند. این مسائل وجود دارد و من به عنوان یک فوتبالیست خارجی باید بگویم که بازیکنان کمترین زمان خود را داخل زمین چمن هستند و بیشتر زمان خود را در بیرون از زمین سپری می‌کنند. این طور راحت نیست که کسی بتواند در خارج از کشور خودش زندگی کرده و بازی کند. شرایط برای بازیکنی مثل من فرق می‌کند چرا که من به ایران آمدم و عاشق ایران شدم بعد هم که زبان فارسی را یاد گرفتم و حالا اینجا زندگی می‌کنم.
وی تصریح کرد:‌ من چون ایران را دوست داشتم و دوستان زیادی هم در اینجا داشتم به همین خاطر احساس تنهایی نکردم اما باز هم می‌گویم که جونیور را نمی‌شناسم و هر چقدر هم که او بازیکن خوبی باشد اگر اینجا احساس راحتی نکند نمی‌تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. بیل بازیکن خیلی خوبی است اما چون در رئال مادرید احساس خوبی ندارد عملکرد فوق‌العاده‌ای‌ نداشته است. نمی‌دانم که بازیکنان پرسپولیس با جونیور ارتباط خوبی دارند یا اینکه پولش را به موقع می‌دهند یا نه اما اگر او شرایط خوبی نداشته باشد، نمی‌تواند در زمین هم عملکرد مثبتی داشته باشد. البته ایرانی‌ها همیشه با خارجی‌ها رفتار خوبی دارند و احترام آنها را نگه می‌دارند.
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس افزود: برای من سؤال این است که چرا شما این صحبت‌ها را از من می‌پرسید؟ چرا از ایرج عرب که مدیرعامل پرسپولیس در زمان عقد قرارداد از جونیور بود نمی‌پرسید؟ چرا مدیر برنامه‌های او را گیر نمی‌آورید؟ آنها باید پاسخگوی این مسائل باشند. همانطور که گفتم شناختی از جونیور ندارم اما هر که در مورد او صحبت می‌کند مدعی است که او بازیکنی در حد لیگ برتر نیست اما مدیرعامل وقت باشگاه و مدیر برنامه‌های این بازیکن چطور جرأت کردند چنین بازیکنی به پرسپولیس بیاورند؟ در این بین چقدر پول جابه‌جا شده؟
آرفی با بیان اینکه از رقم 550 هزار دلار بابت جذب این بازیکن صحبت به میان آمده، تصریح کرد: من با کسی تعارف ندارم اما بازیکنی که نمی‌تواند بغل پا بزند چرا باید قرارداد نیم میلیون دلاری یا یورویی امضاء کرده باشد؟ من اگر مدیر برنامه‌های چنین بازیکنی بودم حتی برای حفظ آبروی خودم هم که شده چنین بازیکنی را به پرسپولیس نمی‌آوردم. باید بازیکنی به پرسپولیس بیاید که مدیر برنامه‌هایش بتواند آن را به هواداران معرفی کند و تماشاگران هم از چنین بازیکنی لذت ببرند. چرا شما جونیور را اذیت می‌کنید؟‌ او  چه گناهی کرده؟ هر کس دیگری هم بود و چنین پیشنهادی را دریافت می‌کرد آن را می‌پذیرفت.
آرفی که در برخی از سریال‌ها و فیلم‌های ایرانی هم ایفای نقش کرده در خصوص فعالیت‌های هنری‌اش تصریح کرد: امسال فیلم «ما همه با هم هستیم»، از من در سینما اکران شد اما در این فیلم نقش زیادی نداشتم اما به تازگی در فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی 2»، بازی کردم و در این فیلم نقش زیادی دارم. حالا وقتی این فیلم در سینما پخش شد امیدوارم که همه از دیدن آن لذت ببرند. در زمینه مربیگری هم به دنبال این هستم تا بتوانم مدرک B خودم را بگیرم و امیدوارم که به زودی این اتفاق رخ بدهد.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اینکه چه شد از این باشگاه شکایت کرد، گفت: مجبور بودم که از پرسپولیس شکایت کنم چرا که یکسال و نیم قبل با مسئولان گذشته تسویه حساب کردم اما حکم فیفا در دست من بود. آقای گرشاسبی که آن زمان مدیرعامل پرسپولیس بود، به من گفت که باشگاه وضعیت مالی خوبی ندارد و به همین دلیل به آنها تخفیف دادم. همان زمان به مسئولان باشگاه گفتم که مالیات من را بدهید تا مشکلی برایم به وجود نیاید اما در حالی که در قرارداد من بندی وجود دارد که این باشگاه باید مالیات من را می‌داد اما این اتفاق رخ نداد و به همین دلیل دچار مشکل شدم.
آرفی تصریح کرد: مجبور شدم به کمیته انضباطی شکایت کنم و باید جلسه‌ای در این خصوص برگزار شود تا تکلیف این مسأله هم روشن شود. مالیات من پول زیادی نیست اما می‌گویند در حساب باشگاه پول زیادی وجود ندارد و مالیات من هم برای باشگاهی مثل پرسپولیس پول زیادی به حساب نمی‌آید. با این همه آنها این کار را انجام ندادند.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲