تاریخ انتشارجمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۰۶۹۹۱
آئین ملی تکریم از مبلغین اربعین با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و متولیان اعزام طلاب و گروه‌های تبلیغی جهادی اعزام کننده در تالار اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ  آئین ملی تکریم از مبلغین اربعین با حضور نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و متولیان اعزام طلاب و گروه‌های تبلیغی جهادی اعزام کننده در تالار اجتماعات مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم با اشاره به اهمیت امر تبلیغ گفت: عظمت زیارت امام حسین علیه‌السلام و تلاش برای تسهیل این امر بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین تلاش و فعالیت کار تبلیغی در این خصوص، بسیار مهم و با اهمیت به نظر می‌رسد.
سرپرست حجاج ایرانی بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی متولیان اعزام مبلغان اربعین تأکید کرد و یادآور شد: باید برای هماهنگی و هم‌افزایی اعزام مبلغان اربعین، تلاش بیشتر و مستمری در طول سال صورت بگیرد و تنها و محدود به زمان اربعین نباشد و متولیان اعزام علاوه بر هم‌افزایی، باید برنامه‌ریزی واحدی در این خصوص داشته باشند.

وی به فعالیت کمیته‌های مختلف ستاد اربعین اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت خطیر فرهنگی و آموزش زائران اربعین به عهده مبلغان حاضر در حماسه اربعین حسینی بوده و خواسته مسئولان هم از ما، گسترش فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در این مراسم باشکوه و معنوی است، امیدواریم با تلاش مستمر متولیان امر، این مهم به‌خوبی پیش برود.
در ادامه همایش حضرت آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در کشور عراق با بیان نکاتی به مبلغین توصیه کردند که در پاسخ به شبهات و افزایش معلومات دانشی خود تلاش بیشتری کنند.

استاد حوزه علمیه نجف تاکید کرد که ایجاد الفت، برادری و تلاش برای وحدت بیشتر زائران ایرانی و عراقی از وظایف طلاب است.
نماینده مقام معظم رهبری افزود: با توجه به حضور میلیونی زائران از کشورهای مختلف بویژه ایرانیان، دشمن درصدد نفوذ و تفرقه‌افکنی بین زائران برآمده که نیاز به هوشیاری مبلغین دارد تا با حساسیت بیشتری نسبت به وحدت آفرینی ملل واقوام حاضر در اربعین، تلاش کنند.
در بخش دیگری از این همایش حجت الاسلام استقامت مسئول دبیرخانه دائمی مبلغین اربعین کشور با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مبلغین خواهر و برادر تصریح کرد: برای پاسخ گویی به نیازهای زائران نیاز به ۳۰ هزار طلبه آموزش دیده از خواهران و برادران است که این امر با توجه رشد حضور خواهران در حماسه بزرگ اربعین، لزوم حضور خواهران مبلغ را دو چندان کرده است.
استقامت با معرفی سامانه حبیب افزود: این سامانه علاوه بر امکان دانش افزایی، بستر رصد و شناسایی خلأهای تبلیغی را داراست.

وی افزود: امسال برای اولین مبلغین در مبادی مرزی حضور پر رنگ و فعالی داشتند و فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان پر رنگ‌تر از سال‌های گذشته بود و همچنین تدابیری برای ارتباط و فعالیت‌های تبلیغی برای رانندگان اتوبوس انجام گرفت. 
در پایان با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه در کشور عراق، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق و رئیس و معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی و معاون فرهنگی سازمان اوقاف و رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور از مبلغین برتر تجلیل به عمل آمد.





بلاغ: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲