تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۴۰۶۸۸۸
نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز وحدت کارآمدی خود را در حوزه گسترده مقاومت منطقه در قالب منظومه امت اسلامی نشان داده و هدف ما تحقق استراتژی بسیج مستضعفین جهان است که تنها در چارچوب یک دین و مذهب خاصی قرار ندارد بلکه همه محرومان و مستضعفان جهان باید در برابر ظالمان متحد شده قد علم کنند و بایستند.
۰
plusresetminus
اتحاد مستضعفین جهان، آرمان فرا استراتژیک وحدت امت اسلام/ هیچ زمانی زیر بار معاهدات ننگین نخواهیم رفت
آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ با اشاره به اهمیت اُخوت و وحدت بین‌المذاهبی در سطح جامعه اسلامی، اظهار کرد: وقتی خداوند متعال وحدت میان ادیان ابراهیمی را مطرح می‌کند بنابراین ما در درون امت اسلام وحدت بین‌المذاهبی را به طریق اولی باید داشته باشیم چراکه اشتراکات ما به مراتب بیشتر است.

وی افزود: برهمین اساس برادری خود را به همه مسلمانان از هر مذهبی که باشند اعلام می‌‌کنیم تا به صورت متحد و منسجم در برابر دشمنانی که نه اسلام و و نه مصالح مسلمانان را نمی‌خواهند ایستادگی کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران وحدت را یک مسئله استراتژیک برشمرد و خاطرنشان کرد: خداوند روی مسئله وحدت تأکید داشته و از تفرقه بیزار است کما اینکه در قرآن کریم کار خداوند ایجاد اُلفت و وحدت میان دل‌ها بازگو شده و از سوی دیگر تفرقه نیز از اقدامات شیطان برشمرده شده است بنابراین همه ما باید به دنبال تحقق عملی وحدت باشیم.
 
* ولایت، بهترین محور ایجاد وحدت در جامعه اسلامی
این مسئول ولایت را محور و حدت خواند و اضافه کرد: البته وحدت نیازمند معیار و محوری است که بهترین منادی وحدت در این عصر حضرت امام خمینی(ره) بوده و امروز نیز رهبر معظم انقلاب در جایگاه تحقق‌بخش وحدت در سطح جامعه اسلامی قرار داشته و در جهت وحدت گام بر می‌دارند.

وی گفت: حتی رهبر معظم انقلاب شیعیانی که در راستای اختلاف و تفرقه و ایجاد بدبینی و توهین به نمادهای مقدس مذاهب دیگر قدم بر می‌دارند با عنوان شیعه انگلیسی معرفی کردند چنانچه اهل سنتی را که به دستور آمریکا در پی تفرقه، جنگ و دعوا بودند نیز به عنوان سنی‌های آمریکایی مطرح کرده‌اند.

محمدی لائینی تصریح کرد: برای وحدت می‌توان یک نقطه مشترکی به نام دشمنان مشترک نیز تعریف کرد چراکه واقعاً استکبار جهانی نه شیعه را می‌خواهد و نه سنی را بنابراین ما در برابر یک دشمن مشترک قرار داریم که اگر آمریکا و انگلیس دست از سر شیعه و سنی بر دارند ما با هم هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: از این سو در میان خود نیز نقاط مشترک فراوانی داریم که اعتقاد به خدای واحد، دین واحد، قبله واحد، کتاب قرآن واحد و پیغمبر واحد تنها بخشی از نقاط مشترک و از مبانی وحدت شیعه و سنی به شمار می‌آیند.
 
* دیدگاه رهبران انقلاب اسلامی منبع الهام‌بخش ایجاد وحدت
امام جمعه مرکز مازندران بیان کرد: باتوجه به این مسائل، امروز بر ما فرض است که به دنبال وحدت در سایه مدیریت و رهبری واحد با سعه صدر باشیم درحالی که اگر ما پیش از این بنابر هر دلیلی به دنبال تفرقه و یا عدم وحدت بوده‌ایم اما امروز هیچ جای توجیهی برای تفرقه با وجود رهبران انقلاب اسلامی که تا این اندازه به دنبال وحدت بوده و می‌توانند حلقه وصل برای ما باشند وجود ندارد.

این مسئول اضافه کرد: اگر با وجود چنین رهبری همچنان بخواهیم به دنبال تفرقه و بر هم زدن وحدت باشیم نزد خداوند متعال دیگر هیچ حجت و دلیلی وجود نخواهد داشت پس این مسئله را باید بسیار جدی بگیریم که دیدگاه و توصیه‌های امام راحل و رهبر انقلاب برای ما یک اصل و منبع الهام بخش هستند.

وی گفت: البته نیاز به بصیرت نیز وجود دارد چراکه بسیاری از اختلافات به خاطر نفهمی و بی‌بصیرتی و ضعف در شناخت‌ها است که باید بخش مربوط به بصیرت نیز تقویت و پر رنگ شود البته شاید بعضی سو نظر و سو قصدی ندارند اما واقعاً مسائل را درک نمی‌کنند که عدم وحدت در اثر جهالت، خیانت یا بی‌بصیرتی است که باید این موانع را نیز به کمک خداوند متعال برطرف کرد.
 
* نمود کارآمدی وحدت در حوزه گسترده مقاومت در منطقه
محدی لائینی با اشاره به آثار وحدت شیعه و سنی در نبرد با تروریست‌ها در منطقه، تأکید کرد: وحدت کارآمدی خود را در حوزه گسترده مقاومت از عراق و سوریه تا لبنان و یمن و فلسطین نیز نشان داده است که وقتی نیروهای مقاومت این فرزندان معتقد به دین و انقلاب چه از شیعه و چه از سنی متحد شدند به چه اثرگذاری بالایی در مقابله با دشمنان و ایجاد امنیت در منطقه را به همراه داشته است.
وی افزود: امروز در یمن مردم براساس وحدت و انسجامی که وجود دارد به پیش می‌روند، حزب‌الله در کنار مردم لبنان، مردم عراق و مردم غزه نمونه‌هایی از وحدت ولایت، مرجعیت و امت است که آنچنان منطقه را متحد ساخته که دشمنان آن را به هلال شیعی تعبیر می‌کنند اما این اتحاد فراتر از یک هلال شیعی است بلکه منظومه امت اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: این وحدت امت اسلامی به یاری خداوند و به زودی فراگیر مستضعفین جهان خواهد شد و نه تنها فقط معطوف به امت اسلامی نخواهد ماند بلکه دورنمای امام راحل ما وحدت و بسیج مستضعفین جهان است که برهمین اساس یک جبهه جهانی در برابر استکبار باید شکل بگیرد که البته این جبهه اکنون درحال شکل‌گیری است.

این مسئول اضافه کرد: همین جریانات سوریه و عراق نیز زمینه‌ای شده تا بسیج مستضعفین شکل بگیرد بلکه گسترش پیدا کرده و تقویت شود بنابراین همین موضوع نیز برای ما یک فرا راهبرد است که ما به دنبال استراتژی بسیج مستضعفین جهان هستیم که تنها در چارچوب یک دین و مذهب خاصی قرار ندارد بلکه همه محرومان و مستضعفان جهان باید در برابر ظالمان متحد شده قد علم کنند و بایستند.

وی گفت: این اتحاد جهانی نیز اتفاق خواهد افتاد و اکنون مستضعفان به دنبال یک فرصت و فردی هستند که پیدا شود و همه اینها را با هم متحد کند که بستر نیز برای این اتفاق مهم آماده است که همین شلوغی‌های چند سال اخیر جلیقه‌زردها در فرانسه و جنبش 99 درصدی‌ها در آمریکا تنها بخشی از این حرکت جهانی است که همه به سمت آن اتفاق بزرگ پیش خواهیم رفت.

محمدی لائینی با تأکید بر نقش تبلیغات جهانی علیه جبهه مستضعفین عالم، اظهار کرد: باوجود برخورداری از منطق قوی و فطری در جبهه حق درصورت بهره‌مندی از رسانه و تبلیغات قوی در سطح عالم و روشنگری مطلوب در این زمینه به یقین این وحدت و انسجام در آینده کیان استکبار را مورد تهدید جدی قرار خواهد داد.
 
* هیچ زمانی زیر بار معاهدات ننگین نخواهیم رفت
وی در زمینه اظهارنظرهای اخیر برخی از مسئولان در رابطه با پیمان‌ها و معاهدات بسته شده توسط رسول گرامی اسلام نیز تصریح کرد: بسیار واضح و روشن است که پیمان پیامبر اکرم و آنچه در قرآن کریم بدان اشاره شده بر این بوده که با یکدیگر کاری نداشته باشیم که مفاد آن معاهده را نیز خود پیامبر تنظیم می‌کرد نه اینکه دشمن تنظیم کند و پیامبر آن را امضا کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان مازندران خاطرنشان کرد: این یک پیمان عدم تجاوز به یکدیگر برای حفظ امنیت بوده است که هیچ اشکالی نیز ندارد که الآن نیز ما حاضر هستیم با کشورهای گوناگون دنیا پیمان عدم تجاوز، وحدت و دوستی داشته باشیم که یک اتفاق بسیار خوبی است.

این مسئول ادامه داد: نه اینکه ما برویم و یک معاهده بین‌المللی که در اتاق‌های فکر آن‌ها ساخته و پرداخته شده و چند دولت مانند خودشان را نیز هم‌پیمان کردند و به اسم جامعه جهانی دارند به خورد ما می‌دهند آن وقت ما منفعل شویم و آن را بپذیریم که این حلقه طناب را به گردن خود انداختن است.

وی گفت: چه فرقی می‌کند میان اینچنین معاهدات ننگینی با کاپیتولاسیون، درحالی آنجا از امام راحل به خاطر نپذیرفتن کاپیتولاسیون تجلیل می‌کنیم اما اینجا فشار می‌آوریم که انجام بگیرد و این معاهدات مانند همان معاهدات ننگین تحمیلی بر کشور در زمان قاجار است که ما اعتقاد داریم معاهده ننگین در هر زمانی که باشد ننگین است و زیر بار آن نخواهیم رفت البته اگر ابتکار عمل دست خودمان باشد و براساس منافع خودمان پیمان عدم تجاوز، حفظ و حدت و دوستی و روابط مسالمت‌آمیز داشته باشیم بسیار خوب است.

محمدی لائینی اظهار کرد: البته ما معاهدات صلح و دوستی با همه کشورهای دنیا داریم اما این آقایان دنیا را فقط همین دو سه کشور می‌بینند که هرچه بگویند این‌ها اعتقاد دارند باید در برابر آن‌ها بله چشم گو باشند که این ذلت است و با شعار هیهات من الذله ما سازگاری ندارد.
 
* هدایت الهی نتیجه ترجیح خدا و پیامبر بر خود
وی افزود: طبق فرموده خداوند در قرآن همه ما باید خدا، پیامبر و جهاد در راه خدا را از خانواده، مال و حتی از خودمان بیشتر دوست داشته باشیم چراکه در این صورت همه چیز خود را فدای راه خدا می‌کنیم اما در غیر اینصورت خدا و پیامبر خدا را برای خودمان فدا کرده و جهاد در راه خدا را رها می‌کنیم.

امام جمعه ساری الگوی فداکاری و گذشتن از خود برای خدا و پیغمبر خدا را علی(ع) معرفی و خاطرنشان کرد: در لیلة المبیت، امیرالمومنین درحالی که خطر کشته شدن بسیار جدی بود به جای پیامبر و در بستر ایشان خوابید و با گذشتن از جان، پیغمبر را بر جان خود ترجیح و این جهاد در راه خدا را انجام داد.

این مسئول اضافه کرد: طبق فرموده خداوند در قرآن اگر جهاد را به خاطر ارجحیت خود رها کنید باید منتظر عواقب اخروی و دنیایی آن باید باشید که نمونه دنیایی آن همین داعشیان و صدام‌ها هستند که می‌آیند و شما را اینگونه از بین می‌برند و اگر مجاهدان ما سینه سپر نمی‌کردند و اگر شهدای عزیز کشور ما که جهاد را بیشتر از خود دوست داشتند نمی‌رفتند و در برابر متجاوزان به کشور ایستادگی نمی‌کردند صدام بر سر مازندران نیز همان بلا را می‌ورد که بر سر استان‌های مرزی ما آورد.
 
* شکست ابرقدرت‌های جهانی در منطقه حاصل هدایت الهی بر رهبر انقلاب

وی قدم بر داشتن در مسیر الهی را نیز سبب برخورداری از رحمت و هدایت خداوند برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی ما چه قبل از پیروزی انقلاب، چه در 10 سال رهبری امام راحل و چه در 30 سال زعامت رهبر معظم انقلاب قدم به قدم آن نشان داده که از سوی خداوند هدایت شده است.

محمدی لائینی تصریح کرد: در زمان امام راحل همه مسئولان اعتراف کردند که هرکجا به سخنان امام توجه نکردند ضرر کردیم و امروز نیز شرایطی پیش آمده که همه مسئولان حتی سرداران بزرگ کشور به عنوان مثال در سوریه در برهه‌هایی از کار بریدند و کار را تمام شده پنداشتند تاجایی که به فکر خارج کردن بشار اسد بودند چراکه از 40 کشور تروریست آمده بود و چندین دولت پشت سر تروریست‌ها بوده و بیش از 80 درصد خاک سوریه اشغال شده بود اما رهبر انقلاب اسلامی خواستار ایستادگی و مقاومت شد و نتیجه نیز امروز بر همگان روشن است.

وی افزود: کافی بود رهبری معظم اشتباه کند و بدون مقاومت، بشار اسد از سوریه خارج می‌شد که خدا می‌داند چه فاجعه‌ای اتفاق می‌افتاد چراکه تروریست‌ها سوریه را می‌گرفتند، اسرائیل مسلط می‌شد، رابطه ما با حزب‌الله، غزه و فلسطین قطع می‌شد درنتیجه حزب‌الله از بین می‌رفت و معادلات به طور کل به هم می‌ریخت اما امروز خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که با این همه هزینه در منطقه سیاست جمهوری اسلامی پیروز شده و آن‌ها شکست خورده‌اند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲