تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۰۵۷۲۷
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به مغفول ماندن اقتصاد دریا محور در سیاست توسعه و پیشرفت کشور، به این مساله مهم توجهی نشده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،علی اوسط هاشمی صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه عسلویه در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط خاص اقلیمی فصل زمستان در استان بوشهر اظهار داشت: به دلیل این شرایط خاص محصولات نوبرانه در استان بوشهر تولید می‌شود اما با این ظرفیتی که وجود دارد در بخش‌های توسعه گلخانه و پرورش ماهی، کشاورزی، صیادی و دامپروری مهارت‌ها به بلوغ نرسیده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تقویت مهارت‌ها در بخش‌های انرژی، کشاورزی و دریایی در استان‌های مستعد تاکید کرد و گفت: این صنایع می‌توانند یاری رسان مردم باشند و ما نیز همه تلاش خود را برای هم‌افزایی و هم‌فکری نهادهای دولتی و غیردولتی جهت فضاسازی برای جوانان جویای کار بکار خواهیم گرفت.
 وی بحث اشتغال و بیکاری را دغدغه اصلی مملکت عنوان کرد و ابراز داشت: لازمه برطرف کردن این مشکل در چنین شرایطی توسعه و تخصصی کردن مهارت‌های فنی وحرفه‌ای است.
هاشمی با بیان اینکه پایه اصلی برون رفت از معضل بیکاری کسب مهارت و تخصصی کردن آن است گفت: علاوه بر این پرداختن به سطح‌های هشت گانه صلاحیت‌های حرفه‌ای که مشمول کارگران ساده تا دکترای حرفه‌ای می‌شود لازم و ضروری است.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر افزایش مهارت در بین جوانان اظهار داشت: در این راستا از ظرفیت شورای عالی مهارت به ریاست معاون اول رئیس جمهوری می‌توان استفاده کرد و همانطور که در ۴۰ سال گذشته عمده توجه معطوف به ورود به مراکز آموزش عالی بود در حال حاضر نیز باید به مهارت با استانداردهای آموزشی و صلاحیت‌های حرفه‌ای هشتگانه روی آورد.
وی روی‌آوری به مهارت صیادی و کشتیرانی و بخش‌های مرتبط را با وجود هفت استان ساحلی کشور یک ضرورت دانست و گفت: با توجه به مغفول ماندن اقتصاد دریا محور در سیاست توسعه و پیشرفت کشور، به این مساله مهم توجهی نشده است که تغییر جهت‌گیری‌ها، برنامه‌ها و رویکردها با هدف سوق دادن به مراکز اصلی اشتغال‌زایی که بر پایه مهارت‌های نو و برگرفته از سرعت دانش و تکنولوژی است از برنامه‌های این سازمان است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴