مدیرکانون فرهنگی تبلیغی زندگی شیرین با اشاره به طرح «منزل من هم زائرسراست»، گفت: این طرح که یک پویش مردمی است، هدف میزبانی مردمی از زائران امام رضا(ع) به خصوص در حوزه اسکان را دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،جواد علما در گفت وگو با خبرنگار  در مشهد، در رابطه با پویش «منزل من هم زائرسراست» گفت: این طرح که یک پویش مردمی است هدف میزبانی مردمی از زائران امام رضا علیه السلام به خصوص در حوزه اسکان را دارد.
مدیر کانون فرهنگی تبلیغی زندگی شیرین افزود: در این ایام به دلیل افزایش قابل توجه زائران در مشهد و برهم خوردن نظام عرضه و تقاضا در بازار، قیمت‌های اسکان و خدمات متأسفانه برای زائران به صورت سرسام‌آوری بالا می‌رود.
وی ادامه داد: با توجه به این اتفاق ناخوشایند خیلی از مردمی که قصد زیارت حرم امام رضا علیه السلام و سفر به مشهد را دارند به دلیل کمبود محل اسکان و یا بالا بودن هزینه‌های اقامت در مشهد از سفر زیارتی خود منصرف می‌شوند.
علما با اشاره به اهداف این پویش مردمی در سال‌های آینده که کاهش هزینه‌های سفر زائران به مشهد است، اظهار کرد: هدف ما از این پویش، مردمی کردن میزبانی از زائران حضرت رضا علیه السلام است به مانند اتفاقی که به مناسبت اربعین در کربلا می‌افتد.
مدیر کانون فرهنگی تبلیغی زندگی شیرین ادامه داد: از اهداف دیگر این طرح فراگیر کردن میزبانی از زائران  حضرت رضا علیه السلام در کل شهر مشهد است، در این ایام جز قشر خاصی از مردم مشهد که به دلیل شغل و یا محل زندگی شأن با زائر در ارتباط هستند، مابقی به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند و هدف ما گسترش این میزبانی است.
وی در خصوص جامعه‌ هدف این طرح متذکر شد: اولویت ما با خانواده است چراکه هزینه‌های اسکان شاید به‌صورت فردی زیاد نشود ولی برای خانواده هزینه‌ قابل توجه و سنگینی می‌شود.
علما با اشاره به لزوم افزایش میزبانی در این طرح برای شهر 3 میلیون نفری مشهد ادامه داد: در این طرح که سال اول خود را می‌گذراند تا کنون ۲۰۰ منزل مسکونی ثبت نام کردند که گستره این منازل از شعاع یک کیلومتری حرم تا بولوار شاهنامه بوده و متراژ آن‌ها از ۴۵ تا ۳۰۰ متر مختلف است.
مدیر کانون فرهنگی تبلیغی زندگی شیرین با اشاره به استقبال مجاوران از این طرح در سال اول بیان کرد: در این طرح موردهایی هم داریم که علاوه بر اسکان، هزینه‌ تغذیه و ایاب و ذهاب زائر تا حرم را هم تقبل کرده است.
وی در خصوص چگونگی اجرای این طرح پاسخ داد: سامانه‌ پیامکی راه‌اندازی کردیم که مجاوران داوطلب با اعلام آمادگی خود ما را از شرایط میزبانی‌شان مطلع می‌کنند، همچنین زائرانی هم که قصد سفر به مشهد دارند به این سامانه پیام می‌دهند و ما شرایطشان را بررسی می‌کنیم و آن‌ها را به میزبان مناسب در مشهد معرفی می‌کنیم.
علما گفت: من از سازمان تبلیغات اسلامی به دلیل موافقت با اجرای این طرح که پیشنهاد کانون فرهنگی تبلیغی زندگی شیرین بود تشکر می‌کنم، همچنین از آستان قدس رضوی هم که ما را در اجرای این طرح یاری می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴