امام جمعه دابودشت:

اربعین شکوفایی عقل و عشق است

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۴۰۵۱۷۴
امام جمعه دابودشت گفت: اربعین رها شدن انسان از تعلقات دنیا و رسیدن به امام حسین(ع) و اهداف قیام عاشوراست که هر ساله بر جمعیت آن افزوده می‌شود.
۰
plusresetminus
اربعین شکوفایی عقل و عشق است
حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار بلاغ، با اشاره به اینکه اربعین شکوفایی عقل و عشق است، اظهار کرد: اربعین رها شدن انسان از تعلقات دنیا و رسیدن به امام حسین(ره) و اهداف قیام عاشوراست که هر ساله بر جمعیت آن افزوده می شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها تاثیر زیادی در روایت‌گری اربعین دارند، عنوان کرد: در گذشته راویان سخنان اهل بیت را روایت می کردند و امروزه رسانه توانسته به خوبی چهره واقعی اربعین را به نشان دهد.

امام جمعه دابودشت افزود: هر چند همه دعوت شده امام حسین(ع) هستند، اما می‌توان گفت تصویری که رسانه‌ها از اربعین به تصویر کشیده‌اند از سیل عظیم راهپیمایی تاثیر بسیاری داشته است.

این مسئول اربعین را نوری از جانب خدا در مسیر و ارتقای بشیرت خواند و تاکید کرد: این نور منحصر به زمان و مکان خاصی نیست؛ بلکه از زمان خلقت انسان مژده داده شده است؛ همانطور که روایت زیادی در این باب که حسین(ع) کشتی نجات است داشته ایم.

تقی‌زاده تصریح کرد: همانطور که از اهل بیت(ع) روایت است که اگر کسی شعری برای امام حسین(ع) بگوید و دیگران را بگریاند مورد پاداش الهی خواهد بود، آن هم در زمانی که همه بنگاههای تبلیغاتی بر علیه امام حسین(ع) بودند و صاحبان قدرت بر علیه اهل بیت قدم برمی‌داشتند.

وی گفت: امروزه نیز همینطور است، سختی ها و فتنه های زیاد و تبلیغات‌های گسترده‌ی صورت می‌گیرد، اما نور و دعوت امام حسین(ع) باعث این عشق و حماسه پر شور می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴