تاریخ انتشارجمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۵۱۱۵
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اشاره به اینکه وضعیت مناسب‌سازی شهرهای مازندران مطلوب نیست گفت: به‌دنبال اجرای قانون حمایت از معلولان هستیم.
۰
plusresetminus
مناسب‌سازی معابر شهرهای مازندران برای معلولان مطلوب نیست/لزوم حمایت از تولیدات صنایع دستی معلولان
عیسی قاسمی طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به وضعیت مناسب‌سازی شهرها برای معلولان، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت معلولان به دنبال این هستیم که جلساتی با مدیران مرتبط برگزار کنیم تا قانون حمایت از معلولان در استان مازندران عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه هنوز در زمینه مناسب‌سازی به نتیجه مطلوب نرسیدیم، خاطرنشان کرد: لازم است که مسئولان بهزیستی پیگیری جدی‌تری برای تحقق موضوع مناسب‌سازی داشته باشند چراکه استاندار و معاونین دغدغه‌های زیادی در این زمینه دارند که باید از تمامی ظرفیت‌ها استفاده شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران بر لزوم استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و موسسات و تشکل‌های غیردولتی سطح استان تاکید کرد و گفت: این ظرفیت‌ها می‌توانند در کمک به تنویر افکارعمومی، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی بسیار موثر باشند.

قاسمی طوسی با اشاره به اینکه هنوز جامعه به توانمندی‌های افراد روشندل باور پیدا نکرده است، تصریح کرد: تعبیراتی هنوز درجامعه برای افراد روشندل به کار برده می‌شود که به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست چراکه این افراد از توانمندی‌های خاصی برخوردار هستند.

این مسئول یادآور شد: این آمادگی را داریم که پیگیر اجرای قانون حمایت از معلولان در مازندران باشیم و علی‌رغم محدودیت‌های مالی اما حداقل امکانات را با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی برای تولیدات صنایع دستی معلولان گفت: برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته تا حمایت‌های لازم از تولیدات صنایع دستی معلولان انجام شود؛ برگزاری نمایشگاه دائمی یکی از برنامه‌هایی است که به دنبال آن هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های همیشگی تولیدکنندگان صنایع دستی عرضه محصولات در بازار و رسیدن به دست مصرف کننده است اظهار کرد: باتوجه به اینکه تولیدات صنایع دستی به خوبی در بازار عرضه نمی‌شود، مانع رونق چرخه زندگی تولیدکنندگان شده و دلسردی آن‌ها را به دنبال دارد که امیدواریم با ایجاد بازارچه‌های دائمی برای اقشار مختلف جامعه این دغدغه‌ها برطرف شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴