کارآفرینی جوان آملی با حمایت بسیج سازندگی؛

تقویت صنایع تبدیلی؛ گامی در جهت کاهش ضایعات کشاورزی

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۸۸۲
جوان کارآفرین آملی گفت: اگر صنایع تبدیلی در مازندران رشد پیدا کند می‌توان در زمان عرصه محصولات با تبدیل آنها به محصول دیگر قدم‌های بزرگی برای کاهش میزان ضایعات محصولات کشاورزی نیز برداشت.
۰
plusresetminus
تقویت صنایع تبدیلی؛ گامی در جهت کاهش ضایعات کشاورزی
عارف مومنی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه از سال 1396 در زمینه دستگاه های روغن کشی و اسلایسر شروع به تحقیق و پژوهش کردم، یادآور شد: در سال 1397 متوجه ظرفیت بالای استان مازندران در زمینه صنایع تبدیلی شدم.

وی افزود: در سال 1397 با حمایت بسیج سازندگی از طریق اعطای وام توانستم با ثبت برند میوارا و دریافت سیب سلامت اقدام با تاسیس این شرکت و تولید فرآورده های تبدیلی و پخش آن به صورت گسترده کنم.
 

مدیر شرکت میوارا، به تعریف صنایع تبدیلی و نوع این صنعت پرداخت و خاطرنشان کرد: به صنایعی گفته می شود که فرآورده های کشاورزی و دامی را تبدیل به مواد و کالای نیمه ساخته و یا آماده تبدیل می کند.

وی به تولیدات کارخانه خود اشاره کرد و گفت: ما در حال حاظر در این شرکت چیپس میوه ، ترشیجات بسته بندی شده و شوریجات را در دو شیفت تولید و روانه بازار می کنیم.

وی میزان تولید شرکت خود در ماه را یک تن میوه خشک اعلام کرد و افزود: 9 تن در ماه میوه می‌خریم که میزان تولیدمان در ماه یک تن میوه خشک است که وارد بازار می‌کنیم.

مومنی افزود: کشورهایی مانند عربستان و عمارات ارزش صنایع تبدیلی را درک کرده و با وجود اینکه به آسانی به محصولات باغی دسترسی ندارند وارد این صنایع شدند.
 

کارآفرین بسیجی آملی از لزوم استفاده ظرفیت بالای صنایع تبدیلی در کشور ایران گفت و تصریح کرد: در ایران با توجه به تنوع اقلیمی و آب و هوایی مناسب و همچنین دسترسی آسان به مواد اولیه می‌تواند در این زمینه رشد چشمگیری داشته باشد و با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم موجب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزان و همچنین اشتغال برای جوانان شویم.

وی در پایان گفت: اگر صنایع تبدیلی در مازندران رشد پیدا کند می‌توان در زمان عرصه محصولات با تبدیل آنها به محصول دیگر قدم‌های بزرگی برای کاهش میزان ضایعات محصولات کشاورزی نیز برداشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴