تاریخ انتشارسه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۵۴۶
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: معوقات بازنشستگان استان برای سال 97تسویه و در مجموع 34 میلیارد و 998 میلیون تومان از مطالبات فرهنگیان بازنشسته خراسان‌جنوبی پرداخت شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،محمدعلی واقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  در بیرجند، با اشاره به آغاز سال تحصیلی در استان خراسان‌جنوبی و فعالیت دو هزار و ۷۷۴ آموزشگاه در سطح استان، اظهار داشت: برای سال تحصیلی ۹ هزار و ۵۰۴ کلاس درس برای دانش‌آموزان آماده شده است.
واقعی از کمبود 500کلاس درس در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و با اعلام  اینکه از این تعداد 400 کلاس درس مربوط به مرکز استان است، تبیین کرد: علی‌رغم این کمبودها کلاس بدون معلم در استان نداریم.
وی با بیان اینکه امسال هفت مدرسه دیگر به تعداد مدارس دو نوبته بیرجند افزوده شده که تعداد این مدارس دو نوبته در مرکز استان به 75 مدرسه رسیده، مطرح کرد: امید است طی دو سال آینده بخش عمده‌ای از مشکلات این مدارس دونوبته رفع شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشت با حجم بیش از حد مهاجرت‌ها به مرکز استان هر چه مدرسه می‌سازیم بازهم با کمبود کلاس درس مواجه هستیم بنابراین اگر پنج سال آینده استان را با این رویه در نظر بگیریم با وجود آنچه در حال ساخت است ما بازهم با بحران کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.
واقعی خالی از سکنه‌شدن تعداد زیادی از روستاها را چالش اساسی برای آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: فضاهای آموزشی که از قبل در این روستاها احداث شده امروز با خالی‌شدن روستا دیگر قابل استفاده نیست بنابراین آموزش و پرورش استان طرح تجمیع آموزشگاه‌ها را مطرح کرده است.
وی به معوقات فرهنگیان استان اشاره کرد و بیان داشت: معوقات بازنشستگان استان برای سال 97 تسویه و در مجموع 34 میلیارد و 998 میلیون تومان از مطالبات فرهنگیان بازنشسته خراسان‌جنوبی پرداخت شد.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این رقم به حساب 720 بازنشسته بابت پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره سال 97در هفته اول مهر واریز شده، مطرح کرد: با این پرداخت معوقات بازنشستگان خراسان‌جنوبی برای سال 97در این بخش تسویه شد.
واقعی از وجود یک هزار و 116 نفر معلم بازنشسته در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمبود نیرو را از طریق مختلف مانند حق‌التدریس، سرباز معلم، دانشگاه فرهنگیان، ماده 28 و به‌کارگیری مجدد بازنشستگان تأمین می‌کنیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴