تاریخ انتشارشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۴۰۳۸۳۱
مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از شناسایی 8 هزار نوع تخلف اقتصادی طی 5 ماهه امسال در بازرسی از بخش‌های کالایی و خدماتی استان خبر داد.
۰
plusresetminus
شناسایی 8 هزار نوع تخلف اقتصادی طی 5 ماهه امسال در مازندران
حسین اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین عملکرد نظارت بر واحدهای صنفی، خدماتی و کالایی فعال در استان گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه امسال، تعداد 89 هزار و 418 مورد بازرسی از بخش‌های مختلف کالایی و خدماتی انجام شد.

وی با بیان اینکه از این میان، تعداد 7 هزار و 795 نوع تخلف اقتصادی کشف شد؛ افزود: از مجموع پرونده‌های متشکله، تعداد 6 هزار و 349 مورد پرونده به مراجع ذی صلاح ارسال شد.

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ارزش ریالی کل پرونده‌های متشکله را بیش از 172 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: طی مدت فوق، گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور در صدر تخلفات قرار داشتند.

این مسئول تعداد بازرسی از واحدهای خبازی را 6 هزار و 843 مورد عنوان و بیان کرد: 761 واحد متخلف در این بازرسی‌ها شناسایی و ارزش ریالی این تخلفات، 5 میلیارد و 635 میلیون و 274 هزار و 273 ریال برآورد شده است.

اصغرزاده تعداد بازرسی‌ها از واحدهای عرضه مصالح ساختمانی را 3 هزار و 51 مورد برشمرد و افزود: 252 واحد متخلف به تعزیرات معرفی و ارزش ریالی تخلفات مکشوفه نیز بیش از دو میلیارد ریال برآورد شده است.

وی از انجام یک‌هزار و 749 مورد بازرسی از واحدهای عرضه سم و ادوات کشاورزی در طرح نظارتی نهاده‌های کشاورزی در ایتان خبر داد و مطرح کرد: در این طرح، 99 واحد متخلف شناسایی و ارزش ریالی تخلفات کشف شده، بیش از دو میلیارد و 200 میلیون ریال برآورد شده است.

مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از انجام بیش از 3 هزار و 100 مورد بازرسی از واحدهای خدماتی و کالایی در بخش قاچاق خبر داد و متذکر شد: 191 واحد متخلف در استان شناسایی و جمع کل ارزش کالاهای کشف شده، 116 میلیارد و 836 میلیون و 192 هزار ریال برآورد شده است.

این مسئول از انجام طرح نظارتی برنج در راستای نظارت بر روند فعالیت واحدهای صنفی عرضه‌کننده برنج برای جلوگیری از تخلیط و تقلب انواع برنج خبر داد و گفت: طی اجرای این طرح تاکنون، یک هزار و 826 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام و 67 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گفته اصغرزاده؛ جمع کل ارزش ریالی پرونده‌های متشکله در این بخش، بیش از 12 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴