تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۴۰۳۴۳۱
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند اگر ۴۰۰ کیلومتر از ما دور شوند، از زیر آتش ما خارج خواهند شد. هر نقطه‌ای باشند، فقط کافی است جرقه جنگ زده شود، اول ناوهای آنها را زیر آتش خواهیم برد.
۰
plusresetminus
روایت سردار حاجی‌زاده از انهدام پهپاد پیشرفته آمریکا

سردار امیرعلی حاجی‌زاده طی گفت‌وگویی با نادر طالب‌زاده در برنامه‌ای که با نام «نادرشو» با هدف مخاطبین خارجی (به‌ویژه آمریکایی) ساخته شده، در پاسخ به سؤالات روزنامه‌نگاران و کارشناسان غربی با‌ اشاره به ماجرای ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا، گفت: در ماجرای سرنگونی پهپاد آمریکایی MQ- 4C ما از خودمان دفاع کردیم و در حالی که چند کیلومتر بیشتر وارد فضای ما نشده بود، سرنگون شد؛ حتی اگر چند متر هم وارد می‌شد باز سرنگون می‌شد.

به گزارش فارس، وی افزود: آن شب ما با چند هدف مواجه بودیم، یکی از اهدافی که می‌توانستیم آن را منهدم کنیم، هواپیمای P- 8 آمریکایی بود که حدود 35 سرنشین داشت و می‌توانستیم آن را سرنگون کنیم، اما این کار را نکردیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: اینکه ترامپ مطرح کرد چند دقیقه قبل از حمله به ایران آن را متوقف کردم، واقعیت ندارد؛ ممکن است در ارتش آمریکا و بین سیاسیون این بحث را مطرح کرده باشند اما به تصمیم نرسیدند. اگر این کار را انجام می‌دادند، ما پایگاه‌های آمریکایی را مورد ضربات موشکی خود قرار می‌دادیم. پایگاه العدید در قطر، پایگاه الظفره در امارات و یکی از ناوهایی که در دریای عمان و دریای عربی بود، هدفگیری شده بود و اگر می‌زدند ما نیز می‌زدیم.

پهپاد آمریکا آتش به اختیار ساقط شد
سردار حاجی‌زاده درخصوص اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر انهدام خودسر پهپاد آمریکایی با رد این موضوع، تصریح کرد: ما دستورالعمل‌هایی را برای هشدار، مقابله و درگیری داریم. ما اختیاراتی را در سطح سازمان‌های ارتش و سپاه داریم، برخی اختیارات در نیروها هست و اختیاراتی را نیز به یگان‌ها داده‌ایم. مثلا شلیک یک موشک نیاز به تصمیم‌گیری در سطوح بالا دارد، اما دفاع و پدافند هوایی ممکن است توسط یک افسر جزء که پای سیستم نشسته است انجام شود.

وی اظهار داشت: مقررات حاکم بر سلاح‌های آفندی و پدافندی متفاوت است؛ خود من به‌عنوان فرمانده نیروی هوافضا پس از انهدام پهپاد از آن مطلع شدم، به همین دلیل نیروهایی که در خط مقدم مستقر هستند، برابر اختیارات آتش به اختیار عمل کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به سؤالی پیرامون در نظر گرفتن احتمالات برای پاسخ آمریکایی، گفت: شاید در حد 1 تا 2 درصد احتمال می‌دادم که آمریکایی‌ها واکنش نشان دهند و اگر هم واکنش نشان می‌دادند و حتی یک زمین خالی را هم بمباران می‌کردند، ما حتما واکنش نشان می‌دادیم و بلافاصله هم به یگان‌ها آماده‌باش دادم که اگر زدند، حتما مواضع آنها را بزنیم و جواب بدهیم.

سردار حاجی زاده همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر پایگاه‌های آمریکا در منطقه، ما همه شناورهای آنها اعم از ناوها و رزم‌ناوها را تا برد ۲ هزار کیلومتر زیر آتش موشک‌هایمان داریم و دائما داریم آنها را رصد می‌کنیم. وی تصریح کرد: آنها فکر می‌کنند اگر ۴۰۰ کیلومتر از ما دور شوند، از زیر آتش ما خارج خواهند شد. هر نقطه‌ای باشند، فقط کافی است جرقه جنگ زده شود، اول ناوهای آنها را زیر آتش خواهیم برد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴