تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۳۲۳
یک هیأت پارلمانی سوریه روز شنبه برای شرکت در نشست پارلمان عربی، وارد اردن شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،یک هیأت هفت نفره از پارلمان سوریه روز شنبه جهت شرکت در نشست کمیته‌های «اجرایی» و «قانونی» پارلمان عربی وارد «امان» پایتخت اردن شد.
به نوشته خبرگزاری عمون، ۲۶مین نشست کمیته‌های پارلمان عربی قرار است از فردا (یکشنبه) آغاز شود و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت. 
پیش از این «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن از «حموده صباغ» همتای سوریه خود برای حضور در کنفرانس اتحادیه پارلمان‌های عربی که در ماه مارس گذشته در «امان» برگزار شد نیز دعوت کرده بود. حضور رئیس پارلمان سوریه در کنفرانسی در این سطح، از زمان آغاز بحران بی سابقه بود.
روابط اَمّان و دمشق در ماه‌های اخیر روندی پرشتاب گرفته تا حدی که از دیدگاه کارشناسان سیاسی راه بازگشت روابط دو کشور به قبل از حوادت سال ۲۰۱۱، تقریبا هموار شده است.
اردن از ابتدای سال جاری میلادی سطح روابط دیپلماتیک خود با دمشق را ارتقا داد و یک دیپلمات را به عنوان کاردار سفارت اردن در دمشق تعیین کرد.
در تاریخ ۱۶ شهریور گذشته نیز «شفیق دیوب» کاردار جدید سوریه در اردن با اعضای کمیسیون سیاست خارجی پارلمان این کشور به ریاست «نضال الطعانی» دیدار کرد و در ان نشست گفت: «ما آماده احیای روابط بین سوریه و اردن و بازگشت به وضعیت پیش از سال ۲۰۱۱ هستیم.» (جزئیات بیشتر)
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴