تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۳۹
رئیس جمهور قزاقستان در سفر 2 روزه خود به چین با رئیس کمیته دائمی کنگره ملی نمایندگان خلق چین ملاقات کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در سفر 2 روزه خود به چین با «لی جانسو» رئیس کمیته دائمی کنگره ملی نمایندگان خلق این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار طرفین با بررسی مسائل مربوط به تعاملات بین پارلمانی قزاقستان و چین توسعه سیستماتیک همکاری‌ها در این زمینه را مثبت ارزیابی کردند.
تاکایف در این دیدار مذاکرات با همتای چینی خود را موفقیت آمیز عنوان کرده و گفت: چین همسایه بزرگ قزاقستان می‌باشد.
وی گفت: با در نظر گرفتن همکاری‌های جامع میان 2 کشور ما بیانیه مشترکی را به امضا رساندیم که در آن بندی درج شده که مشارکت قزاقستان و چین جنبه استراتژیک و بلندمدت خواهد داشت.
تاکایف ضمن صحبت در مورد دورنمای تقویت بیشتر تعاملات بین پارلمانی 2 کشور بر اهمیت چهارمین نشست روسای پارلمان‌های اوراسیا که قرار است در ماه سپتامبر جاری در «نورسلطان» برگزار شود تاکید کرد.
لی جانسو در نوبه خود بر سهم قابل توجه تاکایف در توسعه روابط 2 کشور اشاره و بر اثربخشی مذاکرات وی با رئیس جمهور چین تاکید کرد.
وی با اشاره به توافقات روز گذشته میان روسای جمهور 2 کشور گفت: با توجه به توافقات اخیر میان سران 2  کشور می‌توان گفت که سفر فعلی شما به چین با موفقیت‌های عظیمی رو به رو و روابط قزاقستان و چین وارد دوره تاریخی جدیدی شدند.

انتهای پیام/ح
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴