تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۳۸
سرپرست دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه جایگاه خوبی در علوم شناختی دارد، گفت: علوم شناختی در علم پزشکی و غیر پزشکی کاربرد دارد و یکی از مولفه های مهم در توسعه کشور محسوب می شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،سعدالله نصیری قیداری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار با اشاره به نقش محوری رشته علوم شناختی در رشد علمی کشور، گفت:  آنچه در علوم شناختی مورد بررسی قرار می‌گیرد ذهن، شناخت و هوش در انسان و سایر اشیاء یا پدیده‌های ذهنی است. 
* علوم شناختی در علم پزشکی و غیر پزشکی کاربرد دارد
وی افزود: علوم شناختی یک رشته بین رشته ای است که در علم  پزشکی و غیر  پزشکی کاربرد دارد، این در حالی است که خیلی از  پرسش های معرفت شناختی و همچنین هستی شناختی‌ که مدت زیادی در حوزه هایی مانند فلسفه، اخلاق و سایر حوزه های علوم انسانی مطرح بوده‌اند، با چهره ای جدید در علوم شناختی احیا شده اند. 
نصیری قیداری اضافه کرد: علوم شناختی، حوزه‌ای است که به آینده تعلق دارد، قسمتی از جذابیت و هیجان انگیز بودن آن نیز به همین خاطر است، در واقع می توان گفت نسبت به افزایش شناخت انسان بر کارکردها و فیزیولوژی مغز کارایی دارد.
* افزایش توانمندی علمی و شناخت مغز انسان
سرپرست دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از اولویت های مهم و بزرگ در کشورهای توسعه یافته افزایش توانمندی های علمی و شناخت مغز انسان در قالب استفاده از مباحث نظری و گفتاری در رشته علوم شناختی است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴