مدیر آموزش و پرورش میاندورود:

ارتباط خانواده با مدرسه ضعیف است

تاریخ انتشارشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۳۲۰۷
مدیر آموزش و پرورش میاندورود با بیان اینکه ارتباط خانواده با مدرسه ضعیف است، گفت: باید تلاش کنیم که انسان‌های خوب تربیت کنیم و نقش خود را به‌عنوان خانواده به‌درستی انجام دهیم.
۰
plusresetminus
ارتباط خانواده با مدرسه ضعیف است
حسین‌علی علیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه ماه محرم، ماه امتحان است، اظهار کرد: درس‌های زیادی از محرم و عاشورا می‌توان گرفت که یکی از آنها تنها نگذاشتن امام زمان است.

وی با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت در حال حرکت و تکاپو و دنبال هدفی است که برگرفته از سخن ائمه و پیامبر است، افزود: انسان اگر بخواهد به رستگاری برسد باید به دو یادگاری که پیامبر در بین ما قرار داده تمسک بجوید و خود را در پناه قرآن و تعالیم آن، پیامبر و ائمه قرار دهد.

مدیر آموزش و پرورش میاندورود، خاطرنشان کرد: چهار رابطه، ارتباط با خدا، رابطه با خود، رابطه با خلق و رابطه با خلقت در سند تحول بنیادین مشخص شده است.

علیجانی مهمترین رابطه براساس باورهای دینی را ارتباط با خدا دانست و گفت: باید تلاش کنیم که بچه‌ها خودشان را بشناسند و اگر خود را بشناسند خدا را می‌شناسند.

وی سرمنشاء توسعه پایدار که امروزه در جهان مورد توجه قرار دارد را رابطه انسان با خلقت بیان کرد و افزود: در این ارتباط، رابطه انسان با مواهبی که خداوند در اختیار ما قرار داده است مورد توجه است.

علیجانی با تاکید بر اینکه نباید آموزش و پرورش را خطاب اصلی تربیت قرار دهیم، تصریح کرد: آموزش و پرورش در تربیت کودک جایگاه دوم را دارد و فضای خانه و خانواده مدرسه اول کودک است.

وی بیان کرد: وظیفه ما این است که تعلیم و تربیت را انجام ببخشیم و براساس سیاست‌های جامعه پیش ببریم.

علیجانی با بیان اینکه ارتباط خانواده با مدرسه ضعیف است، گفت: باید تلاش کنیم که انسان‌های خوب تربیت کنیم و نقش خود را به‌عنوان خانواده به‌درستی انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه عامل اصلی در تربیت کودک خانه و خانواده است، تصریح کرد: کودکی که تحویل ما می‌شود میلیون‌ها ساعت اطلاعات در اختیار وی قرار گرفته است و این باعث می‌شود که دوگانگی شخصیت در کودک شکل بگیرد که در مدرسه یک نوع رفتار داشته باشد و در خانواده به شکل دیگر و مدرسه باید این دوگانگی را مدیریت کند.

مدیر آموزش و پرورش میاندورود در پایان گفت: آموزش و پرورش با تمام توان و با کمترین امکانات آماده خدمت به دانش آموزان است و تلاش ما تربیت فرزندان شما است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴