تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۴۰۲۹۰۰
از آغاز طرح دریا (اول خرداد تاکنون) 40 نفر شامل (36 مرد و 4 زن) در سواحل دریای مازندران جان باختند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشت.
۰
plusresetminus
افزایش 17 درصدی غرق‌شدگان در سواحل دریای مازندران

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با اشاره به غیربومی بودن 80 درصد از غرق‌شدگان گفت: شنا در خارج از طرح های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا در دریا و استخر  از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است.

براساس آمارارجاعی از مراکز پزشکی قانونی، شهرستان‌های بابلسر با 10 و محمودآباد با 7، رامسر با 6 دارای بیشترین غرقی، شهرهای چالوس، فریدونکنار، جویبار، بهشهر هر کدام با یک مورد کمترین آمار غرقی را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان افزود: 21 تا 30 سال سن را با 12 مورد 11 تا 20 با 10 مورد و 31 تا 40 سال با 7 مورد به ترتیب بیشترین سن غرق‌شدگان اعلام کرد.

عباسی یادآور شد: بیشترین آمار غرقی در مرداد با 22، تیر با 15 و خرداد با 3 غرقی گزارش شده
است.

 این مقام اجرایی استان محل غرق‌شدگان را 25 نفر خارج از طرح، 8 نفر بخش خصوصی، 5 نفر منطقه غیرقابل پوشش، 2 نفر هم داخل طرح اعلام کرد و افزود: بیشتر مغروقین با وجود توصیه‌ها و هشدارهای مکرر، محدوده‌های ایمن‌سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴