تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۰۰۸۰۰
محمدمهدی نصرتی ازجمله شهدای جنگ تحمیلی است که در وصیت‌نامه خود آورده است: شهادت هدیه‌ای است الهی برای کسانی که لایق آن باشند گرچه من لایقش نیستم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،شهید «محمدمهدی نصرتی» بیست و پنجم مرداد ۱۳۴۳، دریکی از روستاهای شهرستان اسفراین دیده به جهان گشود پدرش علی‌اکبر نام داشت، شهید تا سوم متوسطه در رشته انسانی درس خواند. سپس به فراگیری علوم دینی و حوزوی پرداخت. او روحانی بود و به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت که درنهایت بیست و سوم اسفند ۱۳۶۳، با سمت تک‌تیرانداز در جزیره مجنون عراق براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

متن وصیت‌نامه شهید به این شرح است؛
به نام خدا و با سلام به امام مهدی (عج) و به نایب برحقش امام خمینی و با سلام و درود فراوان به شهدا، از کربلای حسین (ع) تا کربلای ایران و به مجروحین و معلولین، که تمام وجود خویش را درراه به ثمر رساندن انقلاب اسلامی گذاشتند و عباس وار درراه اسلام دست‌وپایشان را نثار مکتب حیات بخش خود اسلام نمودند.
می‌خواهم چند کلمه را با شما عزیزان به‌عنوان آخرین سخنان در میان بگذارم:
آری عزیزانی که بعد از من این وصیت‌نامه را خواهید خواند، امیدوارم بعد از خواندن این وصیت‌نامه، یک تحولی در درون شما ایجاد شود که دیگر آن هواهای نفسانی را از یاد برده و فقط به آخرت بیندیشید.
جاخالی نکنید
عزیزان من، توصیه‌ای که برای شما دارم این است که، مبادا برای شهادت نوجوانان در جبهه، از انقلاب اسلامی دست‌بردارید و با خود بگوئید کـــه چون این جنگ اسلام علیه کفر تمام‌شدنی نیست، لذا ما هم از انقلاب دست برداشته و همان راه و رسم گذشته را پیش خواهــیم گرفت.
عزیزان من، اگر مـــــا با صـــــدام و اربابانش، ابرقدرت شرق و غرب، صلح کنیم پس مــا انقلابی نکرده‌ایم و خون امام حسین و یارانش، بهشتی و یارانش و هزاران هزار شهید به خون غلتیده که از اوایل انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند پایمال کرده و به عهد و پیمانی که باخدای خویش بسته‌ایم عمل‌نکرده‌ایم.
امیدوارم این دنیا را فقط به‌عنوان مزرعه در نظر گرفته و اگر اعمال خوب انجام دهید پاداش آن را در آخرت خواهید دید و اگر خدای‌ناکرده اعمال ناشایست انجام دهید، در آخرت کیفر آنرا خواهید دید، بدون اینکه ذره‌ای کم و یا زیاد شود.
شهادت مرگ نیست
پدر و مادر عزیزم، برای شهادت من هیچ‌گونه ناراحتی نداشته باشید که من به آرزویم رسیدم و اگر برای من گریه کنید دشمنان اسلام را خوشحال کرده‌اید. اگر واقعاً مسلمان هستید و به معاد ایمان‌دارید برای شهادت من هیچ‌گونه ناراحتی نداشته باشید. شهادت برای من مرگ نیست، بلکه یک هجرت است، هجرت به‌سوی خدا، شهادت کمال انسان است. شهادت هدیه‌ای است الهی برای کسانی که لایق آن باشند گرچه من لایقش نیستم.
من به علت تمام شدن سفیدی دفترچه، سخنانم را در اینجا به اتمام می‌رسانم و از خداوند بزرگ، طول عمر برای رهبر عزیز و صبر و استقامت و بردباری، برای پدر و مادر عزیزم و موفقیت در درس‌ها، برای برادرانم خواستارم.
والسلام علی من التبع الهدی  پیروزی اسلام، نصرت مسلمین، نابودی کفر را از درگاه خداوند متعال خواهانم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲