تاریخ انتشارشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۴۰۰۳۸۲
معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا به منظور مذاکرات دوجانبه با مقامات قزاقستان و برگزاری دور جدید نشست «1+5» به شهر «نور سلطان» سفر خواهد کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،در دوشنبه، «دیوید هیل» معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا به منظور مذاکره با مقامات قزاقستان و برگزاری دور جدید نشست «1+5» به شهر «نور سلطان» سفر خواهد کرد.
«آیبیک اسمادیاروف» نماینده رسمی وزارت امور خارجه قزاقستان در نشست مطبوعاتی گفت: بازدید دیوید هیل از نورسلطان 20-21 آگوست (29-30 مرداد) صورت خواهد گرفت.
وی افزود: معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا 20 آگوست با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
سپس در 21 آگوست دور جدید نشست «1+5» با حضور این مقام آمریکایی و نمایندگان بلندپایه 5 کشور آسیای مرکزی برگزار خواهد شد.
نماینده رسمی وزارت امور خارجه قزاقستان اظهار داشت: در این نشست توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری، چالش‌ها و تهدیدات جدید امنیتی که حل و فصل آن نیازمند رویکردهای منطقه‌ای است، از مهم ترین محورهای مورد بحث خواهد بود.
وی افزود: نشست «1+5» یک مکانیسم چند جانبه تعامل بین 5 کشور آسیای مرکزی و آمریکا در زمینه‌های اقتصادی، اکولوژیکی و امنیتی می‌باشد.
نشست «1+5» با حضور قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و آمریکا در پایان سپتامبر سال 2015 برگزار گرفت.
به باور کارشناسان، در حالی که کشورهای آسیای مرکزی به این نشست به عنوان فرصتی جهت گفت‌وگو و تعامل برای تامین و تحکیم امنیت منطقه‌ای نگاه می‌کنند، هدف آمریکا حضور فعال در عرصه‌های مختلف و همچنین ایجاد فاصله بین آسیای مرکزی با روسیه و کاهش نقش چین در این منطقه می‌باشد.
انتهای پیام/ح
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴