تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد مطلب : ۴۰۰۲۹۶
30 نفر از سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان های بین المللی مقیم تاجیکستان از دره زیبای کوهستانی «ارخو» در شرق «دوشنبه» بازدید کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،در دوشنبه، حدود 30 نفر از سفرای کشورهای خارجی و نمایندگان سازمان های بین المللی مقیم تاجیکستان از دره کوهستانی «ارخو» در ناحیه «وحدت» در 80 کیلومتری شرق پایتخت بازدید کردند.
دیپلمات های خارجی را «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان همراهی کرد.
در ابتدای برنامه مهمانان در محل مجتمع گردشگری «ارخو» که در چند روز پیش از سوی رئیس جمهور تاجیکستان رسما افتتاح شده بود، مورد استقبال گرم مقامات و ساکنان ناحیه «وحدت» قرار گرفتند.
سپس دیپلمات های خارجی از نمایشگاه محصولات صنعتگران محلی، گیاهان دارویی، میوه و خشکبار که به مناسبت بازدید آنها از این منطقه سازماندهی شده بود، بازدید کردند.
در ادامه برنامه، مهمانان به پیاده روی در دره زیبا و دیدنی ارخو و در حاشیه رودخانه «رود پاک» که در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا واقع شده  پرداختند.
دره ارخو با کوه‌های مرتفع و زیبا، گیاهان و جانوران نادر و هوای پاک در تاجیکستان شناخته شده می باشد.
بر اساس فرمان «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان سال‌های 2019-2021 به عنوان سال‌های توسعه روستاها، گردشگری و صنایع دستی نامگذاری شده که در این راستا دولت این کشور برنامه های مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

















 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴