تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۰۰۲۶۳
یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه موفقیت اصلی از آن شهدا و رهروان این راه است گفت: خط نورانی امام(ره)، رهبری و شهدا باید مناسبات اجتماعی را شکل دهد نه اینکه اصلاح‌طلب و یا اصولگرا تعیین‌کننده راه ما باشد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،بیست و هشتمین یادواره شهدای بسیج مسجد اعظم شامگاه پنجشنبه، در محل دبیرستان ابن سینا برگزار شد. در این مراسم سید احمد قشمی که 10 سال در اسارت رژیم بعثی به سر برده است، به بیان خاطرات پرداخت و حجت‌الاسلام المسلمین علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه  کارشناس حوزه فرهنگ سخنرانی کرد.
حجت‌الاسلام علی سرلک، مدرس حوزه و دانشگاه در این مراسم با بیان اینکه جمعیت روی کره زمین به دو قسمت تقسیم می شود  اظهار کرد: گروهی صدای خداوند راشنیدند و در مسیر او حرکت کردند اما گروهی نیز هستند که صدای پروردگار را نشنیدند.
وی با بیان اینکه برای اینکه شهیدانه زندگی کنیم باید رد صدای خداوند را دنبال کرده و آن را بشنویم افزود: اگر خرج خداوند نشویم تلف می‌شویم.
این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه شهدا تجارت زیرکانه کردند تصریح کرد: افرادی که صدای خدا را شنیدند حاضر هستند خود را برای خدا هزینه کنند و در این راه التماس هم می‌کنند.
وی با بیان اینکه دنیا منتظر است که انسان را ببلعد و از خداوند متعال جدا کند ادامه داد: این یادواره سخن انسان‌هایی است که نمی خواهند در روزمرگی گم شوند.
سرلک با اشاره به اینکه خون شهید را هیچکس نمی‌تواند پایمال کند خاطرنشان کرد: افرادی که اختلاس می کنند و یا بی‌عفتی می‌کنند خودشان را بدبخت می‌کنند ولاغیر.
وی با بیان اینکه بسیاری هستند که دنبال خاموش کردن صدای خدا هستند گفت: البته که این ندا ماندگار و ابدی است و شرکت در برنامه‌هایی چون یادواره شهدا هم برای روشن شدن وجود خود انسان‌هاست.
این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری یادواره شهدای پیدا کردن خود انسان است اظهار کرد: پدران و مادران شهید نشان دادند که اگر در کربلا بودند، صحرای کربلا رونق بی‌بدیلی پیدا می‌کرد.
وی با بیان اینکه موفقیت اصلی از آن شهدا و رهروان این راه است افزود: خط نورانی امام(ره)، رهبری و شهدا باید مناسبات اجتماعی را شکل دهد نه اینکه اصلاح‌طلب و یا اصولگرا تعیین‌کننده راه ما باشد.
سرلک تصریح کرد: این راه اصالت خود را از قرآن و اهل بیت(ع) می‌گیرد.
اقتدار شهدا بیش از مظلومیت آنان است
سید احمد قشمی، آزاده هشت سال جنگ تحمیلی با بیان اینکه عشق به شهادت در سال‌های دفاع مقدس به خوبی قابل درک بود اظهار کرد: گذشته چراغی برای آینده است تا راه را برای ما روشن کند.
وی با اشاره به اینکه 98 درصد مردم در زمان پیروزی انقلاب به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند افزود: دو درصد از انقلاب سهم‌خواهی کرده و در گوشه و کنار کشور قد علم کردند.
این آزاده هشت سال جنگ تحمیلی با بیان اینکه برخی از افراد به دنبال تجزیه ایران بودند تصریح کرد: نگاه ما به شهدا از زاویه مظلومیت آنان است اما اقتدار و عظمت شهدا فوق مظلومیت آنهاست.
وی با اشاره به اینکه  172 هزار نفر در خط‌های مقدم و 52 هزار نفر هم در بمباران‌ها به شهادت رسیدند ادامه داد: اگرچه تعداد این  شهدا نسبت به جمعیت کل کشور اندک است اما تأثیری فوق تصوری بر استکبار برجای گذاشت و آنان را به شکست وادار کرد.
قشمی با بیان اینکه اقتدار و خون شهدا باعث شد که شکست سختی به مستکبران وارد شود تصریح کرد: معادلات نظامی و عقلی پاسخی برای پیروزی ما نداشت اما ایمان رزمندگان عامل شکست دشمنان شد.
وی با اشاره به اینکه عظمت خون شهیدان رمز غلبه بر دشمنان بود ادامه داد: داستان هر یک از شهدا آنچنان شگفت‌انگیز است که انسان را به تعجب وا می‌دارد.
این آزاده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه ایران اسلامی یکی از مقتدرترین کشورهای جهان است که استکبار و در رأس آن امریکا در مقابلش درمانده است تصریح کرد: در آغاز جنگ تحمیلی دشمن از حدود یک‌هزار کیلومتر از مرزها حمله کرد و 17 هزار کیلومتر از خاک پاک میهمن اسلامی را غصب کرد.
وی اظهار کرد: مقاومت، صبر و بردباری مردم در مقابل دشمن باعث شد یک وجب از خاک ایران در تصرف دشمن باقی نماند.
در پایان این مراسم از سیداحمد قشمی به دلیل سال‌ها مجاهدت و خدمت در عرصه‌های مختلف تقدیر به عمل آمد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴