تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد مطلب : ۳۹۹۷۸۸
خطیب نماز عید قربان نکا گفت: تحلیل درست وقایع می‌گوید حوادث امروز به نفع اسلام، انقلاب اسلامی و مظلومان و محرومان بوده و تاریخ دارد به نفع مستضعفان رقم می‌خورد به گونه‌ای که استکبار رو به افول و ضعف است.
۰
plusresetminus
تاریخ به نفع مستضعفان رقم می‌خورد/ برائت از آمریکا همان برائت از مشرکین است
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مصلی امام خمینی(ره) نکا، قربانی کردن در روز عید قربان را یک نماد مهم برشمرد و اظهار کرد: قربانی کردن در این روز نمادی برای یک حقیقت بزرگتر و آن هم قربانی کردن هوای نفس در کنار به قربان بردن گوسفند است.

وی افزود: از امروز تا عید سعید غدیر هفته ولایت است و همه باید خود را در این هفته آماده کنیم و در برنامه‌ها شرکت و استفاده کنیم تا برای یک جشن غدیر باشکوه در همه شهر و روستاها، تکایا و مساجد با برپایی جشن، شادی و پخش شربت و شیرینی همراه با مداحی آماده شویم.
 
* غدیر؛ درس حمایت و تبعیت از ولایت
خطیب نماز عید قربان در نکا خواستار رعایت الزامات برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مراسمی که در کوچه و خیابان گرفته می‌شود نیز شد و خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم که انجام همه مستحبات و واجبات تا جایی باشد که سبب مزاحمت برای دیگران نشود.
وی گفت: همچنین باید فرهنگ مصرف نیز اصلاح شود که بعد از خوردن شربت و شیرینی ظروف یک بار مصرف را در معابر نریزیم که بعد از آن سبب زحمت برای مردم شود و عده‌ای نیز مجبور به جمع‌آوری آن شوند بنابراین یاد بگیریم که در سطل زباله بی‌اندازیم.

محمدی لائینی تصریح کرد: باید در راستای عید ولایت در روز غدیر، درس حمایت و تبعیت از ولایت را نیز بیاموزیم چراکه برای ما ولایت مهم بوده و همه امامان نور واحد هستند، امروز نیز پرچم ولایت در دستان امام زمان(عج) که ایشان را نمی‌بینیم قرار دارد اما باید نماینده ایشان را ببینیم و پشت سر وی حرکت و از ایشان که رهبر معظم انقلاب است حمایت کنیم.
 
* برائت از مشرکین همیشگی است
وی آمریکا را نماد مشرکین زمان خواند و افزود: برائت از مشکرین تنها منحصر به زمان پیامبر خدا نیست بلکه چون مشرکین همیشه حضور دارند برائت از آنان نیز همیشگی است بلکه باید مشرکین زمان خود را بشناسیم که امروز برائت از آمریکا همان برائت از مشرکین است و این عمل تنها اختصاص به حج نیز ندارد.

امام جمعه نکا خواستار دقت نظر در مواجهه با حوادث روز شد و اذعان کرد: حوادث امروز به نفع اسلام، انقلاب اسلامی و مظلومان و محرومان بوده و تاریخ دارد به نفع مستضعفان رقم می‌خورد به گونه‌ای که استکبار رو به افول و ضعف است.
 
* امید به آینده بدون توجه به هیاهوی دشمنان
این مسئول اضافه کرد: تحلیل درست وقایع این را می‌گوید که نباید به هیاهوها نگاه کرد بلکه باطن و تحلیل درست دارد به سمت سنگین شدن کفه ترازوی مناسبات به نفع مظلومان و مستضعفان و انفعال و افول کفه استکبار می‌رود.

وی گفت: باید به آینده امیدوار باشیم چراکه برد با ما است و آمریکا و هم دستانش نیز قطعاً شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴