مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران خبر داد

آغاز طرح ملی «هوای تازه» در سوادکوه

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۹۸۸۲۹
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران از آغاز طرح ملی «هوای تازه» در سوادکوه خبر داد.
۰
plusresetminus
آغاز طرح ملی «هوای تازه» در سوادکوه
حجت‌الاسلام محمود علیخانی، در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اشاره به دغدغه رهبری درباره مسائل فرهنگی و سخن ایشان مبنی بر ایجاد هوای تازه در فضای فرهنگی کشوراشاره و اظهار کرد: طرح ملی هوای تازه به مدت سه روز در شهرستان سوادکوه انجام می‌شود و با توجه به اینکه هدف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نوجوانان هستند، در این برنامه حدود 90 نفر در رده سنی 17 تا 25 سال از سراسر کشور شرکت می‌کنند و با استفاده از مربیان باتجربه کشوری در عرصه سرود آموزش‌های لازم را می‌بینند.

وی با بیان اینکه نقطه امتیار و افتخار کانون‌ها این است که در مساجد کار هنری انجام می دهند، یکی از هنرها که بسیار از آن استقبال شده را سرود برشمرد و گفت: اجرای سرود در مساجد و مصلی مورد استقبال همه قرار گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران با اشاره به جنگ فرهنگی از زمان بعد انقلاب و ناتوی فرهنگی در حال حاضر، بر اهمیت کار کانون‌های فرهنگی و هنری تأکید کرد و گفت: برای دوام آوردن در برابر این هجمه فرهنگی باید از سنگر مبارزه کنیم و مساجد سنگر است و سنگرها را باید پر کرد.

علیخانی تعداد مساجد استان مازندران را 4هزار مسجد برشمرد و افزود: از این تعداد حدود یک‌هزار و150مسجد دارای کانون‌های فرهنگی هنری هستند اما طبق برنامه ششم توسعه تمام مساجد شهری و دارای جمعیت هزار نفر باید دارای کانون باشند که ما از این برنامه عقب هستیم و درخواست ما از مسئولان مختلف این است که بیایند در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت و مساجد شهری کانون‌های فرهنگی هنری تشکیل شود.

وی با اشاره به خالی شدن مساجد مخصوصا از قشر جوان و نوجوان، بر ضرورت ایجاد انگیزه در این اقشار برای حضور در مسجد اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین انگیزه‌ها این است که مسجد کارکرد صدر اسلام خود را باز یابد و ما با کار هنری می‌توانیم البته مساجد باید به کارهای فرهنگی بپردازد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲