تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۳۹۸۲۳۳
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: با استفاده از ظرفیت‌ها و جذب منابع، می‌توان طرح‌های جدیدی را برای برای صنعت مازندران طراحی و برنامه‌ریزی کرد.
۰
plusresetminus
لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و جذب منابع برای رونق صنعت مازندران
به گزارش بلاغ، محسن صالحی‌نیا در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران که در سالن همایش بانک ملی استان برگزار شد اظهار کرد: استان مازندران دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و این ‌پتانسیل‌ها در بخش صنایع و خدمات وجود دارد و دستیابی به پیشرفت در این بخش بسیار مهم بوده که از طریق شناخت فرصت‌ها و توجه به آن‌ میسر می‌شود.
 
وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌ها و جذب منابع، می‌توان طرح‌های جدیدی طراحی و برنامه ریزی کرد، این استان از استان‌های شاخص با ضریب بالای کشوری است که برای توسعه این بخش از ظرفیت نمایندگان می‌توان استفاده کرد.


وی گفت: استان مازندران با مجموعه ای از صنایع مختلف و دارا بودن سرمایه گذاران خوب، شناخت مزیت ها و ظرفیت های استان، نوسازی و بهسازی خطوط تولید، روش های پیشرفته بازرگانی و صادرات و بازاریابی می تواند به اهداف توسعه دست یابد.
 


حسن خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران نیز گفت: در مقطع کنونی با جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه مواجه هستیم باید در حوزه تولید و تجارت داخلی و خارجی تلاش داشته باشیم و مسئولیت سازمان صمت در این حوزه سنگین و مهم است و در این مسیر چند کارگروه موثر از جمله تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد تنظیم بازار، کارگروه صادراتی غیرنفتی تشکیل شده است.
 
خیریان‌پور تاکید کرد: در حال حاضر نیاز است واحدهای راکد را شناسایی و احیا کنیم، برخی از واحدها با نیمی از ظرفیت تولیدی فعالیت دارند که باید به ظرفیت نهایی برسند.
 
وی با بیان اینکه نظارت بیشتر برای تنظیم و کنترل بازار در استان باید انجام شود و همچنین برای خروج برخی واحدها از بحران تلاش و برنامه ریزی شود، افزود: باید به هدف ۳ میلیارد دلار برنامه صادراتی تا پایان برنامه ششم دست یابیم و همچنین برای به نتیجه رسیدن پایانه صادراتی ماهیان خاویاری در استان باید تلاش شود چون میز تخصصی صادرات ماهیان خاویاری کشور در استان راه اندازی شده است.

حسن قوانلو در ادامه به‌عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، اظهار کرد: سعی می‌کنیم چنانچه اشکالاتی داریم‌ اصلاح کنیم، هرچند با عدد و ارقام مطالعه زیادی در خصوص استان مازندران نداشتم و بعد از مخالفت استاندار فکر کردم حضورم در این استان منتفی است ولی هفته گذشته حکم را دریافت کردم.
 
قوانلو گفت: من به استان ناآشنا نیستم طی سه سال در جبهه مقاومت سخت‌ترین دوره خدمتم را در سوادکوه به‌عنوان معاونت معدن ذغال‌سنگ داشتم.
 
وی با بیان اینکه استان مازندران در بخش صنعتی 10 درصد رشد داشته در حالی‌که این رشد در کشور منفی بوده است، تصریح کرد: به این معناست که کارهای خوبی در بخش صنعت مازندران صورت گرفته است.
 
قوانلو خاطرنشان کرد: استان مازندران استانی است که در بخش صنعت هر کاری صورت بگیرد نمودش زیاد نیست چون‌ بنا به هر دلیلی روز به روز از تعداد شاغلین بخش کشاورزی کم می‌شود این از سختی‌های بخش صنعت است که این‌ کمبود را باید صنعت و خدمات جبران کند.

در ادامه محمد محمدپور عمران رئیس سابق سازمان صنعت مازندران نیز گفت: در شرایط حال حاضر که در جبهه مقاومت جنگ‌ اقتصادی بسر می‌بریم و پای حیثیت ایران اسلامی در میان است باید به مقاومت اقتصادی یا اقتصاد مقاومتی توجه داشته باشیم.
 
وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس، رشادت‌ها و دلیری‌های شهدای آن دوران اظهار کرد: همان‌طور که در آن دوران ایستادیم و در جبهه مقاومت حضور داشتیم الان هم باید حضور گسترده و موثری داشته باشیم.
 
محمدپور خاطرنشان کرد: در سال رونق تولید با مطالبه گری باید کمک کنیم تا همه دستگاه‌های متصل به صمت پای کار بیایند و جبهه اقتصادی جدیدی را تشکیل داده و راه پیشرفت در پیش گرفته شود.
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴