تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد مطلب : ۳۹۷۵۲۷
منابع رسانه‌ای صهیونیستی طی روزهای اخیر به شکست اسرائیل از حزب‌الله و انصار الله اذعان داشته‌ و معتقدند این جنبش‌ها، رژیم بحران زده تل آویو را در یک معضل امنیتی و راهبردی قرار داده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،رسانه‌های عبری زبان در روزهای اخیر به شکست رژیم صهیونیستی از حزب الله  لبنان و انصار الله یمن اذعان داشته‌اند زیرا این جنبش‌ها، رژیم بحران زده اسرائیل را در یک معضل امنیتی و راهبردی دشوار قرار داده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به دنبال مصاحبه اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله  مناسبت سیزدهمین سالروز جنگ 33 روزه  و اظهارات وی درباره اینکه «همه اسرائیل در تیررس موشک‌های ماست» نوشت: نصرالله تهدیدش را تکرار کرد و گفت حزب الله نیازی به سلاح هسته ای ندارد بلکه  کافی است یک فروند موشک به سمت مخازن آمونیاک سمی حیفا شلیک کند تا ده‌ها هزار کشته و زخمی برجای گذارد.
روزنامه یدیعوت آحارونوت هم تصمیم امارات برای عقب نشینی نیروهایش از جنگ در برابر انصار الله و متحدان آن در یمن را شکستی برای عربستان و سپس برای اسرائیل خواند و گفت این شکست روند عادی سازی با اسرائیل به رهبری ریاض را ناکام خواهد گذاشت و امکان تشکیل ائتلاف دفاعی بین اسرائیل و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را از بین می‌برد.

روزنامه لبنانی البناء با ذکر مقدمه بالا برای یادداشتی با عنوان «حزب الله و انصار الله اسرائیل را در تنگنای امنیتی گذاشتند»، تصریح کرد: اسرائیل نه تنها در بحران امنیتی قرار گرفته بلکه با  یک چالش جدی استراتژیک روبروست که  تهدیدهای  اخیر نصرالله  آن را برملا کرد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص به دنبال سخنان اخیر دبیر کل حزب الله نوشت:  فرماندهی جبهه داخلی ارتش اسرائیل استحکام بیست موقعیت در اسرائیل را در برابر حملات راکتی احتمالی تقویت کرده است ازبیم اینکه حزب الله  در هر رویارویی نظامی بین آن و اسرائیل در آینده آنجا را با موشک‌های نقطه زن هدف بگیرد.

هاآرتص همچنین خبر داد که فرمانده ستاد فرماندهی جبهه داخلی اسرائیل در جریان بحث داخلی در کنست تایید کرد که دو و نیم میلیون شهروند اسرائیلی به اندازه کافی در امنیت نیستند زیرا بیش از هفتصد هزار خانه از حملات موشکی مصون نیستند.

نگرانی اسرائیل از کجا آمده به کجا می‌رود؟
عصام نعمان، نویسنده این یادداشت و وزیر سابق لبنانی آورده است: چالش‌های حزب الله و پیامدهای ناشی از پیشروی انصار الله در یمن تنها چیزی نیست که نتانیاهو را در مقطع اخیر به ستوه آورده است. او چالش بزرگ‌تری به نام ایران دارد که علاوه بر اینکه یک وزنه نظامی شمرده می‌شود با پیشرفت در برنامه هسته‌ای خود و نفوذ سیاسی روز افزون در همه منطقه غرب آسیا همراه بوده است. ظاهر امر نشان می‌دهد نتانیاهو تصمیم گرفته با این چالش ها به گونه‌ای روبرو شود که به گمان خودش ضامن امنیت اسرائیل و منافع سیاسی شخصی آن باشد.

از همین رو نتانیاهو در سه میدان همکار ترامپ، متحد آمریکایی خود شده است: نخست اینکه حزب الله را گروهی تروریستی بنامند، دوم، ایران را از میدان سوریه دور کنند و سوم یک ائتلاف دفاعی میان آمریکا و اسرائیل تشکیل دهند تا اقدامی نمادین برای کمک به پیروزی نتانیاهو در انتخابات سپتامبر آتی اسرائیل باشد و به ترامپ هم برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال آتی کمک کند.

نتانیاهو برای مقابله با حزب الله که به یک قدرت منطقه‌ای مبدل شده در دیدار با نمایندگان ارشد پارلمان فرانسه در قدس اشغالی از فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی خواست که مثل آرژانتین حزب الله را در فهرست تروریسم خود جای دهند با این ادعا که حزب الله تروریست‌ها را به داخل خاک اروپا می‌فرستد چیزی که روزنامه یسرائیل هیوم در تاریخ هجدهم ماه جولای جاری بیان داشت.

در مقابله با ایران نتانیاهو هر کاری را که متحدش ترامپ علیه ایران کرد از تحریم‌های اقتصادی و فشارهای بین المللی و اطلاعاتی برای توقف توسعه توان موشک‌های بالستیک ایران بکار گرفته است. موشک‌هایی که برد آن تا اسرائیل و حتی اروپا می‌رسد. از همین رو با گروه‌های تروریستی در حمله به پایگاه‌ها و نقاطی در ایرانی در مرزهای افغانستان و پاکستان با ایران همکاری می‌کند.

به نوشته روزنامه معاریو، نتانیاهو در نشست سه جانبه امنیتی ماه گذشته در قدس اشغالی بین مشاوران امنیت ملی روسیه، امریکا و اسرائیل طی توافق با آمریکا از روسیه خواستند هر گونه توافقی درباره آینده سوریه باید با عقب نشینی نظامی ایران از آنجا همراه باشد.

نتانیاهو حتی برای پیروزی در انتخابات پارلمانی آتی رژیم صهیونیستی با ترامپ از ائتلاف دفاعی خبر داد که به ادعای وی بر مبنای تعهد آمریکا برای کمک به اسرائیل در مقابله با دو تهدید اساسی است، یکی سلاح هسته ای و دیگری سلاح موشکی ایران است در این خصوص دو طرف روزانه اطلاعات دقیقی را در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند و ارتش‌هایشان مانورهای مشترک برگزار می‌کنند و آمریکا به رهگیری موشک‌ها و راکت‌های شلیک شده به سمت اسرائیل کمک می‌کند و در صورت وقوع هر جنگی از آن حمایت لجستیک فوری به عمل می‌آورد.

«رون بن یشای» تحلیلگر نظامی صهیونیست در این خصوص گفت: تاثیر واقعی چنین خبری در تقویت فرصت انتخاب مجدد نتانیاهو و تاکید بر دستاوردهای وی به عنوان یک سیاستمدار جهانی است کما اینکه شانس ترامپ را برای انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور آمریکا با حمایت لابی اسرائیلی از آن در آمریکا بیشتر می‌کند.
البناء تاکید کرد: همه تلاشی که نتانیاهو برای اخذ دستاوردهایی از آمریکا بکار بسته است یک پیشرفت منحصر به فرد راهبردی شمرده نمی‌شود؛ زیرا مدرن ترین و مرگبارترین سلاح‌های زمینی، دریایی و هوایی آمریکا از قبل در اختیار اسرائیل قرار گرفته است علاوه بر زرادخانه تسلیحات و تجهیزات و سامانه‌هایی که واشنگتن در انبارهای ویژه‌ای در اسرائیل در اختیار دارد و به سران صهیونیست مجوز دائمی برای استفاده از آن در حین را ضرورت داده است.

در پایان این یادداشت آمده است: اغراق نمی‌کنیم که می‌گوییم اسرائیل در بعد نظامی آمریکای کوچک است اما یک سوال باقی می‌ماند؟ آیا این تسلیحات و ترتیبات و ائتلاف‌ها آن را از خطرها و چالش‌هایی که تاکنون با آن روبرو بوده یا در روزهای آتی روبرو خواهد بود در امان می‌دارد؟

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲