تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۳۹۵۱۰۴
وزیر صنعت از برنامه دو ساله برای اصلاح صنعت خودرو خبر داد و مدعی شد: قیمت تمام شده پراید ۱۱۱ حدود ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومان است.
۰
plusresetminus
قیمت تمام شده پراید 35 میلیون تومان است
به گزارش بلاغ، رضا رحمانی در یک برنامه تلویزیونی درباره صنعت خودرو گفت: این صنعت مانند هر بخشی دیگر مشکلاتی دارد و همچنین وضعیت فعلی خودرو در شان ملت ایران نیست اما نباید صنعت خودروسازی را تعطیل کرد.
وی ادامه داد: اینگونه نیست که از صنعت خودرو حمایت ویژه‌ای داشته باشیم بلکه این صنعت هم مانند دیگر صنایع است و ما وظیفه داریم از همه صنایع حمایت کنیم تا تولید رونق بگیرد.
وزیر صنعت،​ معدن و تجارت بیان کرد: طرح ساماندهی خودرو در حال انجام بوده و هدف ما این است که از وضع موجود به وضعی برسیم که در شان ملت ایران باشد ولی این موضوع به گذشت زمان نیاز دارد.
رحمانی افزود: به علت نوسانات حوزه کلان اقتصادی مانند ارز و جنبه‌های روانی بازار،​ برخی تقاضاها برای حفظ ارزش پول به طور غیرواقعی ایجاد شد.
وی گفت: از ابتدای امسال تا کنون شش میلیون تقاضای خرید خودرو داشتیم در حالی که کل تولید خودرو، در سال، یک میلیون دستگاه است.
وزیر صمت درباره نتایج قیمت گذاری خودرو بر مبنای پنج درصد زیر حاشیه بازار اظهار کرد: خودرو از آبان تا اسفند پارسال تاکنون 5 تا 15 درصد کاهش قیمت داشت و از اسفند پارسال با موج دوم افزایش قیمت مواجه شدیم که هم‌اکنون این روند کاهشی شده است.
رحمانی گفت: کاهش سود سپرده‌های بانکی از اسفند پارسال یکی از علل افزایش قیمت در موج دوم بوده و اکنون به علت کنترل نرخ ارز، قیمتها کاهشی شده است.
وی با بیان اینکه خودرو پراید هزار و 660 دلار [بیش از 24 میلیون تومان] وابستگی ارزی دارد، اضافه کرد: داخلی سازی این قطعات را آغاز کردیم و هر قدر ارزبری کمتری شود تاثیر نرخ خودرو از نوسانات نرخ ارز کمتر می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ساخت داخل و اصلاح ساختار را جدی گرفتیم و از خودروساز خواستیم اموال غیر تولیدی نداشته باشند.
رحمانی با تاکید بر اینکه برای اصلاح صنعت خودرو جدی هستیم،​ گفت: هر کدام از خودرو سازان بزرگ مکلف شدند اموال غیرتولیدی خود را بفروشند و از این محل، حداقل هزار میلیارد تومان برای رونق تولید، تامین کنند.
وی با‌اشاره به اینکه میانگین تولید روزانه خودرو، 4 هزار دستگاه است، افزود: همیشه تعدادی خودرو در پارکینگ‌های خودروسازان موجود است و اکنون هم به علت تحریم و کمبود برخی قطعات، تعدادی خودرو در پارکینگ‌ها موجود می‌باشد که مشکل آن در حال حل شدن است.
وزیر صمت عنوان کرد: ​همزمان با تولید، ​خودروهای پارکینگی تحویل مشتریان می‌شود.
رحمانی با بیان اینکه قیمت تمام شده پراید 111 حدود 35 تا 36 میلیون تومان است، افزود: قیمت بازاری آن اکنون حدود 50 تا 51 میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه در پی آن هستیم تا شرایط عادی و کیفیت و تنوع و تیراژه خودرو، اصلاح شود، گفت: طرح ساماندهی و برنامه دو ساله داریم و خودروسازی را به اهلش واگذار خواهیم کرد تا اصلاح شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴