تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد مطلب : ۳۹۲۶۷۹
ساخت اولین هواپیمای برقی مسافربری با ظرفیت نه نفر که قادر به پیمودن مسیری هزار کیلومتری است، توسط یک شرکت تجاری آغاز شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،به نقل از نیواطلس، ساخت اولین هواپیمای برقی مسافربری با ظرفیت 9 نفر که قادر به پیمودن مسیری هزار کیلومتری است، توسط یک شرکت تجاری آغاز شده است.

این هواپیما که آلیس نام دارد توسط شرکت Eviation در حال ساخت است و می تواند برای پروازهای هوایی به کشورهای همسایه مورد استفاده قرار گیرد. قرار است در آینده مدل های دیگری از این هواپیما ساخته شود که در نهایت 1600 کیلومتر برد داشته باشند.

هواپیمای تمام برقی آلیس با همکاری شرکت هایی مانند زیمنس و مگنی ایکس ساخته می شود و در انتهای هر بال خود دارای یک پروانه است. این پروانه ها در زمان چرخش 260 کیلووات انرژی تولید می کنند. قطر هر یک از پروانه های یادشده به 12.2 متر می رسد.

حداکثر سرعت این هواپیما برابر با 445 کیلومتر در ساعت بوده و حداکثر میزان پرواز یک سره آن به 1046 کیلومتر می رسد. قرار است نمونه اولیه این هواپیما در نمایشگاه هوایی پاریس که این هفته برگزار می شود، به نمایش گذاشته شود. طول بال های این هواپیما نیز 16.12 متر است. انتظار می رود اخذ گواهی های لازم برای این هواپیما تا سال 2021 انجام شده و پرواز آن از سال 2022 ممکن شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲