تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۳۹۰۴۷۳
امام جمعه نکا با تأکید بر تبعات، هزینه‌ها و ننگ حاصل از سازش، هزینه مقاومت را بسیار کمتر از تسلیم خواند و با انتقاد از برخی جریان‌های ترسوی داخلی در برابر دشمنان، گفت: چرا عده‌ای برای مملکت ساز سازش و تسلیم کوک می‌کنند.
۰
plusresetminus
چرا عده‌ای برای مملکت ساز سازش کوک می‌کنند/ انقلاب، امام راحل و امام خامنه‌ای سه نعمت بزرگ الهی به ملت ایران
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز عید فطر شهرستان نکا ضمن گرامیداشت تقارن ایام سالگرد ارتحال امام راحل، قیام خونین 15 خرداد و عید سعید فطر، با اشاره به نعمت‌های فراوان الهی به ملت ایران، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یکی از مهمترین و بهترین نعمت‌های الهی است که به ملت ایران داده شده است.

وی افزود: خداوند به نسل‌های مختلف ملت ایران فرصت داده تا مبارزات قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و توفیق شرکت در جهاد را تجربه کرده و در ادامه نیز فرصت دفاع از حرم و حضور در عرصه‌های مختلف را پشت سر بگذارد و این‌ها نعمتی است که خداوند در سایه انقلاب به ما عطا کرده است.

خطیب نماز عید فطر نکا امام راحل را یکی دیگر از نعمت‌های کم‌نظیر بلکه بی‌نظیر خداوند به مردم ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: دیگر نعمت الهی بخشیده شده به ملت ایران رهبر معظم انقلاب است که به فاصله 20 ساعت خبرگان امت مصیبت از دست دادن امام را با یک انتخاب درست التیام بخشیدند و رهبر معظم انقلاب را به عنوان جانشین امام و رهبری امت برگزیدند.

این مسئول اضافه کرد: خداوند دل‌ها و اندیشه خبرگان را مدیریت کرده است تا ابتدا با عبور از بحث مطرح شده درمورد شورای رهبری این موضوع رأی نیاورد و سپس در انتخاب رهبری فردی، میان افراد مختلف دل‌ها را به سمت آقایی به نام امام خامنه‌ای سوق داد که به داشتن چنین رهبری افتخار می‌کنیم.

* انقلاب اسلامی قوی‌تر از 40 سال قبل است

محمدی لائینی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درمورد دوگانه تسلیم و مقاومت پرداخت و تصریح کرد: موضوع مقاومت به عنوان دکترین امام راحل عظیم‌الشأن دارای پشتوانه منطقی است و دشمن نیز روی دکترین مقاومت امام حساب باز کرده و آن را پیشران و کارساز می‌داند.

وی افزود: باید آنچه برای کل جامعه و مملکت می‌خواهیم را ابتدا برای خودمان در نظر بگیریم که به عنوان مثال باید ببنیم خودمان در برابر ظلم و تجاوزی که به شخص ما روا شود دفاع می‌کنیم یا تسلیم می‌شویم که یقینا هر فردی در برابر ظلم به خودش ایستادگی می‌کند بنابراین برای کل مملت هم همینطور است.

امام جمعه نکا اذعان کرد: چرا به ممکلت که می‌رسد عده‌ای ساز سازش و تسلیم را برابر دشمن کوک می‌کنند درحالی که این با غیرت و منطق جور در نمی‌آید چراکه هزینه سازش و تسلیم از مقاومت و ایستادگی بسیار بیشتر است.

این مسئول اضافه کرد: عزت و شرف در استقامت است که البته هزینه هم دارد اما هزینه مقاومت به مراتب از تسلیم که ننگ را با خود به همراه دارد کمتر است بنابراین باید استقامت و مقاومت را آویزه گوش خود قرار دهیم.

وی در ادامه خواستار دعوت یکدیگر به استقامت شد و تأکید کرد: باید بدانیم که ما امروز نسبت به 40 سال قبل 40 برابر قوی‌تر شده‌ایم و دشمن به گفته خودشان نسبت به 40 سال قبل بسیار ضعیف‌تر شده است.

محمدی لائینی تصریح کرد: درحالی که 40 سال قبل ضعیف‌تر از امروز بودیم صحبت از ترس و تسلیم نبود اما امروز که بسیار قویتر هستیم باید ایستادگی و مقاومت کرده و تسلیم زورگویی ظالمان نشویم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴