تاریخ انتشاردوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۳۸۰۷۶۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدیریتی که به مردم و جوانان اعتماد نمی‌کند، از باورهای انقلاب فاصله گرفته و بی‌عرضگی‌شان را به حساب انقلاب می‌گذارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمد باقر قالیباف در یادواره شهدای مسجد اصفهانک افزود: وقتی ما بخواهیم در مسیر انقلاب حرکت کنیم با سختی‌هایی مواجهیم اما با وجود همه این مشکلات خدمات خوبی در حوزه زیرساخت‌ها شکل گرفته اما در کنار این افتخارات متاسفانه مشکلاتی وجود دارد که باعث آزردگی خاطر و غصه همه می‌شود. تلخ‌تر آن زمانی است که بعضی مشکلاتی که در حوزه مسائل معیشتی است را به انقلاب و ارزش‌هایی که برایشان جان داده‌ایم نسبت می‌دهند و یا می‌گویند اگر ما با آمریکا دشمنی نکنیم این مشکلات را نخواهیم داشت. سختی و تلخی این حرف‌ها بیشتر از خود مشکلات است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این نابسامانی‌های حوزه معیشتی ریشه در مسیر انقلاب و اسلام و حرکت در مبارزه با ظلم ندارد. حتی ریشه در تحریم‌ها هم ندارد بلکه ریشه اصلی آن در ناکارآمدی و ضعف مدیریت است. این‌ها غیر قابل تحمل است و نباید آنها را به گردن آمریکا انداخت.

قالیباف با بیان اینکه ما به دنبال دشمن‌تراشی نیستیم، خاطرنشان کرد: اگر فکر کنیم که دشمنانی که قریب به یک قرن به کشورمان خیانت کرده‌اند، دشمنانی که از عصر مشروطه تا ۲۸ مرداد و تا شکل‌گیری انقلاب و کودتاها و تحریم‌ها و فشارهای بعد از انقلاب به ما خیانت کرده‌اند، ممکن است بیایند و گره از کار ما باز کنند و ما به آنها اعتماد کنیم، سخت در‌اشتباه هستیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز کاری از دست‌مان بر بیاید باید برای مردم انجام دهیم، گفت: به تعبیر امام راحل که می‌فرمودند «اگر کسی کاری از دستش بربیاید و برای مردم انجام ندهد مصداق عینی ضد انقلاب است» باید گره از کار مردم باز کنیم و اگر این طور نکنیم یعنی ما نمی‌خواهیم راه شهدا را ادامه‌دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از اینکه می‌بینیم بزرگ‌مردانی که مقابل دشمن مردانه ایستادند و سرخم نکردند امروز در مقابل زن و فرزندشان بخاطر مشکلات اقتصادی سرشان پایین است شرمنده می‌شویم، تاکید کرد: مشکلاتی که امروز می‌بینیم به دلیل نبود امکانات و پول و تحریم نیست. نمی‌گویم تحریم روی کشور اثر ندارد, اثر دارد اما نه اینکه دچار این مشکلات فعلی بشویم.

قالیباف با بیان اینکه وقتی کار خوبی انجام می‌شود می‌گوییم ما بودیم اما وقتی خراب می‌شود حاضر نیستیم مسئولیت بپذیریم و گردن دیگران می‌اندازیم، تصریح کرد: ما با آمریکا مبارزه می‌کنیم و شهید می‌شویم اما زیر بار ذلتش نمی‌رویم زیرا اسلام به ما اجازه نداده پا روی عزت و استقلال مان بگذاریم. مشکل‌گشا و راه‌حل دست مردم است. این یک شعار نیست بلکه همیشه مردم گره از مشکلات باز کرده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ۸۰ درصد اقتصاد کشور دست دولت است، گفت: در کنار دو عامل باورهای انقلاب و اعتماد به مردم باید به جوانان هم میدان داد تا مشکلات حل شود. از آغاز انقلاب تاکنون هر تحول مثبتی شکل گرفته توسط جوانان بوده‌اما امروز به اینها فرصت نمی‌دهیم نه فرصت برابر که اصلاً فرصت نمی‌دهیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: وضع کشور زمانی که درآمد کشور ۵برابر افزایش یافته بدتر از زمانی است که این شرایط را نداشتیم پس مشکل مدیریت است. مدیریتی که به مردم و جوانان اعتماد نمی‌کند، از باورهای انقلاب فاصله گرفته و بی‌عرضگی‌شان را به حساب انقلاب می‌گذارد.

قالیباف تاکید کرد: این مشکلات واقعاً کمرشکن است اما کشور ما توان اداره خودش را به شکل مناسبی که مردم اذیت نشوند با همه فشارهای تحریم هم از جهت مالی و هم منابع انسانی دارد. امیدوارم همه ما مسئولان توجه کنیم کاری نکنیم این مردمی که همیشه برای کشور افتخار آفرینند خیرمان را از خدا نخواهند. ان‌شاالله دعای مردم پشت سر مسئولان باشد و مسئولان هم بدانند عزت دنیوی و اجر اخروی‌شان در گرو رضایت این مردم است. امیدوارم محرومانی که همیشه پای انقلاب بودند را به فراموشی نسپاریم و به مردم خدمت کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴