مجمع اساتید و طلاب حقوقدان حوزوی در بیانیه‌ای اعلام کرد

باید از سرنوشت کره شمالی در رابطه با FATF درس گرفت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۳۷۲۵۴۷
مجمع اساتید و طلاب حقوقدان حوزوی در رابطه با لوایح چهارگانه مرتبط با FATF بیانیه‌ای را خطاب به مجمع تشخیص مصلحت نظام صادر کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در بخشی از این بیانیه آمده است: اعضای محترم، مستحضر می‌باشند؛ ریاست مارشال بیلینگسلیا بر FATF که دستیار معاون مدیریت مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا و همچنین آقای خوان زاراته معاون تروریسم و جرائم مالی خزانه‌داری آمریکا که گفته‌اند: «برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF در ایران نیاز است». و نیز خانم جنیفر فولر، که اکنون معاون رئیس‌FATF و دستیار معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم است که جهت فشار تحریمی بیشتر بر ایران سفرهای زیادی به کشورهای جهان می‌نماید. این همه نشان از توطئه علنی آنها در این نهاد علیه ایران اسلامی دارد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پذیرش الزامات FATF توسط کره شمالی از 6 سال پیش تجربه‌ای است برای مسئولین کشور عزیز ما که هنوز از بلک لیست خارج نشده؛ بایستی از این راه مشخص با نشانه‌های واضح عبرت گرفت.
در این بیانیه تاکید شده است: در اختیار گذاشتن اطلاعات گردش مالی افراد؛ آیا نقض حریم خصوصی شهروندان نمی‌باشد؟ در شرایطی که دولت برای قطع یارانه ثروتمندان به خود اجازه بررسی حساب‌های مردم را نمی‌دهد چگونه این اطلاعات را داوطلبانه در اختیار کسانی که با تحریم‌های غیرانسانی جنگ اقتصادی علیه مردم راه انداخته‌اند
بدهند؟!
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اگر FATF حقیقتاً منافع ملی را به دنبال دارد چرا مسئولین وقت الزامات آن را مخفیانه و بدون طی تشریفات قانونی (و اطلاع به مجلس)  امضا و سپس انکار کردند؟!
به گزارش فارس، در این بیانیه تصریح شده است: آیا تجربه برجام و بدعهدی آمریکا کافی نیست که دوباره کشور را با چالش معاهده‌ای که هیچ منفعت تضمین شده و محتملی نداشته و حتی امکان مطالبه حقوق اساسی ملت را اجازه نمی‌دهد وجز شکستن غرور ملی بهره‌ای ندارد؛ مواجه ‌نماییم؟!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴