تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۳۶۵۴۹۶
هیئت دولت در مصوبه‌ای اعلام کرد به کارمندان و بازنشستگانی که مجموع پرداختی آنها کمتر از سه میلیون تومان است، پرداخت جبرانی داده می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، پس از به وجود آمدن نوسانات ارزی و افزایش بعضا 50 درصدی قیمت اقلام خوراکی نسبت به سال گذشته، طرح‌هایی برای جبران معیشت از دست رفته برای مردم از سوی دولت در نظر گرفته شده است، یکی از این طرح‌ها ارائه سبدکالا بود و اکنون قرار است یکی دیگر از این اقدامات (یعنی پرداخت جبرانی به کارمندان و بازنشستگانی که کمتر از سه میلیون تومان درآمد دارند) اجرایی شود.
بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت، سازمان برنامه و بودجه مجاز است، برای کارکنان رسمی، پیمانی کشوری و لشکری، کارکنان قراردادی و شرکتی و مستمری‌بگیران صندوقهای بازنشستگی کشوری، لشکری و حمایت و بازنشستگان شرکت فولاد و سایر صندوق‌ها که مجموع پرداختی آنها کمتر از سه میلیون تومان در ماه است، کمک جبرانی از طریق حساب بانکی مرتبط با حقوق و دستمزد آنها واریز شود.
بر اساس بند سه تصویب نامه، مسئولیت و چگونگی اجرای این مصوبه بر عهده سازمان برنامه و بودجه می‌باشد.
در همین جهت، علیرضا حیدری، کارشناس حوزه کار در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا، درباره مصوبه پرداخت کمک جبرانی به کارکنان دارای حقوق زیر سه میلیون تومان، اظهار داشت: این طرح در زمان آقای ربیعی وزیر سابق کار استارت خورد و به شکل‌های مختلفی دهک‌های یک و دو جامعه که عموما از کمیته امداد و بهزیستی بودند را تحت پوشش قرار داد ولی در حال حاضر شکل و جامعه هدف طرح متفاوت شده و همه گروه‌ها را در برگرفته است.وی ادامه داد: وقتی جامعه هدف، یک طرح بزرگ‌تر می‌شود باید طرح جامع‌تر و فراگیرتری هم ارائه شود تا به لحاظ کمیتی جمعیت بیشتری را تحت پوشش قرار بدهد.
این کارشناس حوزه کار متذکر شد: به نظر می‌رسد که دولت پذیرفته است که دریافتی سه میلیون تومان کفاف هزینه‌های معیشتی اقشار جامعه را نمی‌دهد، لذا حقوق‌های زیر سه میلیون تومان را مرجع تلقی کرده است.به گفته حیدری، کمک جبرانی دولت تنها بخشی از فشار افزایش هزینه‌ها و تورم را بر دهک‌های جامعه کاهش می‌دهد و همه (فشارها را) جبران نمی‌کند و جمعیتی که مخاطب این طرح قرار می‌گیرند با درنظر گرفتن منابع محدود دولت بوده و به همین دلیل دریافتی زیر سه میلیون تومان انتخاب شده است. همچنین، در ادامه این روند حمایتی (که قطعا تمام فشارهای معیشتی در چند ماه اخیر را پوشش نخواهد داد) مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان نیز 10 درصد افزایش پیدا کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای اجرای بند (ج) تبصره «۱۲» ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کشور، مستمری مهرماه مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با ۱۰ درصد افزایش به حساب این افراد واریز شد.
سوگند سهیلی مدیرکل تعهدات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ضمن اعلام این خبر گفت: مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌های شش ماهه اول امسال نیز هفته آینده به حساب مستمری‌بگیران واریز می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴