تاریخ انتشارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
کد مطلب : ۳۶۵۴۱۶
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، تولیت آستان قدس رضوی پیام عاشورا را برای همه انسان‌ها دانست و گفت: دنیای امروز از ظلم و الحاد و ستم به ستوه آمده و به دنبال روزنه امید می‌گردد و عاشورا و اربعین امید است.
به گزارش رسا، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در برنامه زنده تلویزیونی «مخاطب خاص» که به صورت مستقیم از کربلای معلا و شبکه سوم سیما پخش شد، با بیان اینکه باید در گره‌گشایی از زندگی مردم، اهل بیت(ع) را الگوی خود قرار دهیم و با تقدیر از مردمی که امکان زیارت اربعین را برای افراد نیازمند فراهم کردند، گفت: حماسه اربعین جلوه‌ای بسیار زیبا و بی‌بدیل است و در هیچ جای کره زمین چنین اجتماعی وجود ندارد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمنان و مستکبران با زیارت امام حسین(ع) و اربعین مخالف هستند چون این زیارت انسان را می‌سازد و اجازه نمی‌دهد میدان برای مستکبران و ظالمان باشد، زیارت حضرت سبب صیانت‌بخشی به جامعه بشری است، این جلوه‌ها دست دولت‌ها و احزاب سیاسی نیست و تنها مردم در آن نقش‌آفرین هستند، اربعین معجزه‌ای الهی و بیداری مردم به برکت خون پاک سیدالشهدا است.
وی افزود: فرهنگ عاشورا امروز در برابر جاهلیت مدرن خواهد ایستاد که امپراتوری رسانه‌ای و پول دارد و مجهز به تکنولوژی است. جاهلیت مدرن که بشریت را رنج می‌دهد ریشه در جاهلیت قدیمی دارد اما صورت تازه پیدا کرده است، راه برون رفت از این فضا نگاه به آموخته‌های امام حسین(ع) است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴