تاریخ انتشارجمعه ۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد مطلب : ۳۶۵۳۹۸
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه در گزارشی نوشت که فرانسه به تازگی یک دیپلمات ایرانی را با ادعای ارتباط با طرح شکست خورده حمله به تجمع منافقین در پاریس از کشورش اخراج کرده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع امنیتی و دیپلماتیک گفتند که فرانسه یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرده است.
گفتنی است، در شرایطی که وزارت امور خارجه خبری از موضوع اخراج دیپلمات ایرانی توسط فرانسه اعلام نمی‌کرد و سعی در پنهان نمودن آن را داشت، کیهان حدود دو هفته قبل در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه همین موضوع را مطرح و از بهرام قاسمی پیگیری کرد اما وی به گفتن «در زمان لازم اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.»[!] بسنده کرد.
سؤال خبرنگاری در این نشست از سخنگوی وزارت امور خارجه این بود که «چند هفته پیش یک دیپلمات ایرانی از فرانسه اخراج شده است. با توجه به اینکه اصل عمل متقابل یکی از اصول بدیهی در روابط دیپلماتیک است، چرا دستگاه دیپلماسی مانند اخراج دیپلمات‌هایمان از هلند، این موضوعات را پنهان می‌کند و آیا اراده‌ای برای عمل متقابل وجود ندارد؟!» و قاسمی در پاسخی منفعلانه و سؤال‌برانگیز اظهار داشته بود: «ما الزاماً با شتابزدگی دست به اقداماتی نمی‌زنیم که متضرر بشویم. نهایتاً همه آنهایی که باید در جریان اقدامات باشند، هستند و در زمان لازم اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.»[!]
منابع غربی علت این اخراج را با دستگیری آقای اسدالله اسدی که حدود 4ماه پیش در آلمان دستگیر و اینک در بلژیک زندانی است، مرتبط دانسته‌اند.
عدم برخورد و انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در میزبانی فرانسه از گروهک تروریستی منافقین در خاک خود، باعث گستاخی و طلب‌کاری پاریس شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴