تاریخ انتشاردوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴
کد مطلب : ۳۶۳۸۴۷
یک مقام گمرکی گفت: حدود80 تا 90 درصد کالاهایی که در گمرکات بندری دپو شد، برای گروه کالایی 4 بوده که ثبت سفارش ندارند و مقادیری نیز مربوط به گروه کالایی 3 هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، یک مقام آگاه گمرکی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با‌ اشاره به وضعیت تجارت خارجی در روزهای اخیر اظهار داشت: حدود 20 روز است برای واردات کالاهایی که در گمرک مانده و ثبت سفارش ندارند بخشنامه صادر شده اما به نظر می‌رسد هنوز امکان ثبت سفارش فراهم نشده و دستورالعمل آن مشخص نیست.
وی افزود: در حال حاضر بر اساس برآوردها بیش از چندین هزارکانتینر در بنادر کشور دپو شده و به دلیل آنکه در گروه کالایی 4 قرار دارند ثبت سفارش آنها ممنوع بود و طبق برنامه‌ریزی و هماهنگی قرار شد فرایند اداری ثبت سفارش باز شود تا امکان ترخیص این کالاها وجود داشته باشد.
این مسئول دفتر واردات گمرک بیان داشت: فقط بالای 30 هزار کانتینر در گمرک شهید رجایی و چند هزار کانتینر کالا در  بندر بوشهر، گناوه، اروند، خرمشهر و دیگر مناطق دپو شده که هنوز شرایط انجام تشریفات گمرکی آنها فراهم نشده است. این اقلام عمدتا مربوط به گروه کالایی ۴ می‌شود. حدود 80 تا 90 درصد کالاهایی که در گمرکات بندری دپو شده، برای گروه کالایی 4 بوده که ثبت سفارش ندارند و مقادیری نیز مربوط به گروه کالایی 3 هستند.
وی ادامه داد: گروه کالایی 1 و 2 از پرداخت مابه‌التفاوت معاف هستند و گروه کالایی خود را خارج می‌کنند البته عده‌ای نیز به دلیل عدم تعهد بانکی قادر به ترخیص کالای خود نیستند.
به گفته این مقام مسئول گمرکی، بررسی‌ها نشان داد: حجم زیادی لاستیک در فروردین امسال به کشور آمد که حداقل بالای 100 کانتینر و یک مورد 60 کانتینر بود اما به دلیل مشکلات بانکی و عدم امکان دریافت کد رهگیری امکان ترخیص نبود. خوشبختانه طی روزهای اخیر لاستیک‌ها ترخیص شدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴