تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
کد مطلب : ۳۶۳۲۰۲
یک کارشناس اقتصادی اصلاح‌طلب گفت: اختیاراتی که آقای خامنه‌ای به روحانی و سران قوا داده بود را اگر به چوب داده بود تا الان یک کاری کرده بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سعید لیلاز روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب و تحلیل‌گر مسائل اقتصادی به یورونیوز گفت: وقتی بازار ملتهب می‌شود از حالت نرمال و طبیعی خود خارج می‌شود، مردم دارایی‌های خود را تبدیل به طلا و دلار می‌کنند و این بر التهابات بازار دامن می‌زند. عامل دیگر اما سوءمدیریت دولت آقای روحانی است که به ناشیانه‌ترین شکل ممکن با این پدیده برخورد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، وی افزود: به نظر من آقای روحانی هیچ تصویر و برآورد روشنی در روز اول از موج تحریم‌هایی که به سمت اقتصاد ایران سرازیر می‌شد نداشت. تصمیم‌هایی گرفت و تدبیرهایی اتخاذ کرد که به التهابات بازار دامن زد. مثلا به جای اینکه جلوی مصرف ارزی را بگیرند شروع کردند به یک سلسله اقدامات مشوق مصرف ارز از جمله اعطای ۵۰۰ یا هزار یورو برای سفر خارجی که منجر به افزایش تقاضای سفر خارجی شد در حالیکه ما باید جلوی آن را می‌گرفتیم. این کارشناس اقتصادی در بخش دیگری از گفت‌و‌گوی خود بیان کرد: اختیاراتی که آقای خامنه‌ای به روحانی و سران سه قوه داده بود را اگر به چوب داده بود تا الان یک کاری کرده بودند.
وی اضافه کرد: من مسئولیت را اساسا متوجه آقای روحانی می‌دانم چون ما از هشت یا ۹ ماه قبل مکرر به آقای روحانی هشدار دادیم که بحران در پیش است و دلار را بحران خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲