تاریخ انتشاريکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
کد مطلب : ۳۶۳۰۰۷
بررسی طبقات گروه‌های کالایی نشان می‌دهد قیمت میوه‌ها و خشکبار در مرداد نسبت به‌مدت مشابه پارسال 2/58 درصد رشد کرده و سیر صعودی آن ادامه دارد.
۰
plusresetminus
میوه‌ها رکورددار افزایش قیمت خوردنی‌ها
به گزارش بلاغ، سیر نزولی تورم که پایین‌ترین رقم آن 9/6 درصد در اسفند 1395 تجربه شد اکنون با شیب به نسبت تندی سیر صعودی به خود گرفته و کارشناسان، تورم بیش از ۳۰ درصدی را تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنند.
براساس جزئیات ارائه شده از سوی مرکز آمار، تورم ۱۲ ماهه مرداد امسال، 7/9 درصد برای کل کشور بوده که نسبت به تیرماه یک درصد افزایش نشان می‌دهد.
بر اساس طبقه‌بندی گروه کالایی که شامل ۱۲ سرفصل مواد خوراکی و آشامیدنی است، برخی کالاها در مردادماه نسبت به تیر امسال به ترتیب دخانیات 6/26 درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۱۴ درصد، شیر، پنیر و تخم‌مرغ 7/12 درصد و میوه و خشکبار 7/11 درصد رشد قیمت دارند. همچنین درصد تغییرات نرخ تورم مرداد ۹۷ نسبت به مدت مشابه پارسال حاکی از جهش قیمت‌ها بوده است.
به‌عنوان نمونه میوه و خشکبار با افزایش 2/58 درصدی روبه‌رو بوده است. چای، قهوه، کاکائو و نوشابه 3/29 درصد و گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های آن 8/27 درصد افزایش یافت. از سوی دیگر هزینه تفریح و فرهنگ نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل خود 8/25 درصد رشد دارد. مسکن با 5/16 درصد افزایش و اجاره‌بها با رشد 6/16 درصدی همراه بود.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴