تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد مطلب : ۳۶۲۲۸۵
در خطبه‌های امروز نمازجمعه‌های شهرستان بابل ائمه جمعه بر لزوم وحدت در شرایط کنونی بر علیه دشمنان داخلی و خارجی تاکید و از مسئولان خواسته شد انقلابی عمل کنند.
۰
plusresetminus
تلاش دشمنان برای خدشه‌دارکردن اعتماد مردم نسبت به نظام/ ملت ایران سربازان ولایت و همه قاسم سلیمانی‌اند
به گزارش بلاغ، مردم شهرستان بابل با حضور در صفوف دشمن‌شکن نماز عبادی سیاسی جمعه بر لزوم وحدت و همدلی در جامعه اسلامی تاکید و از مسئولان خواستند با اقتدار به مقابله با مفسدان اقتصادی، دشمنان داخلی و خارجی بپردازند.
   

لعنت خدا بر نماینده‌ای که از امضا و موقعیت خود در حال کاسب‌کاری است

نماز سیاسی عبادی جمعه دارالمومنین بابل به امامت حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در مصلای بزرگ این شهر برگزار و وی بر فضیلت نمازجمعه تاکید و اظهار کرد:  نمازجمعه در روایات مانند حج است و برای انسان مومن برکت آفرین، خداوند به برکت زیارت امام‌رضا(ع) در این روز گناهان زائر را مورد عفو قرار می‌دهد و مشکلات و مصائب انسان را برطرف می‌سازد.
  
وی افزود: روز بزرگ دحوالارض را پیش‌رو داریم، کره زمین از خانه کعبه گسترده شدو این روز روز بزرگ و ارزشمندی است که عبادت آن در شب و روز آن قابل مقایسه با دیگر روزها نیست، هزار هزار برکت برای عبادت نازل می‌شود و انسان باید از آن بهره بگیرد.
   
این مسئول با اشاره به روز خبرنگار در هفته آینده ادامه داد: در هفدهم مرداد سال ۷۷ خبرنگار صدا و سیما شهید صارمی به شهادت رسید، خبرنگاران صادقانه در عرصه خبر وظیفه سنگینی را بر عهده دارند و انتقال حقایق جامعه و نگرانی‌ها وظیفه و رسالت مهمی اهالی رسانه است.

   
امام‌جمعه بابل خاطرنشان کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه حقایق جامعه را به‌وضوح و هر چه هست منتقل کنند زیرا وظیفه بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی را برعهده دارند، خبرنگاران نان به نرخ روز نخورند و صادقانه رفتار کنند.
   
روحانی گفت: با کمال تاسف دشمن با برنامه‌ریزی علیه ما صف‌آرایی کرده است، در این فضا مسؤولان یا خوابند و یا خود را به خواب زده‌اند، کسی اگر بخوابد معنی آن نیست که دشمنان هم خواب است بلکه دشمنان امروز هوشیار و بیدارند.
   
وی تاکید کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا کارمندان خود را به سه برابر رساند و جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ما راه اندازی کرد، کوچکترین تراکنش مالی ایران را زیر نظر دارند اما با کمال تاسف سه مساله مهم برنامه‌ریزی آشفتگی اقتصاد کشور، افسار گسیختگی قیمت‌ها و  نرخ سکه و ارز امروز نگران‌کننده است، دشمن در صدد است اعتماد مردم نسبت به نظام را دچار خدشه کند و کارآمدی آن را زیر سوال ببرد و مردم را ناامید کند.
  
خطیب‌جمعه بابل با اشاره به برنامه ریزی‌های آتی دشمنان انقلاب اسلامی مردم ایران اظهار کرد: دشمن بسیار عجله دارد و بنا بود این شورش‌ها را در سال ۹۸ انجام بدهند اما عجله دارند تا این روزها در کف خیابان‌ها انجام دهند، درصدد هستند ایجاد آشوب را کلید بزنند و مردم اعم از حزب‌اللهی و ضد انقلاب را با هم به خیابان بکشاند، این‌ برنامه‌های دشمن در حال اجرا است.
  
روحانی ادامه داد: سوال مردم جامعه این است که مسؤول این امور کیست، بدتر از آشوب ها مبهم گذاشتن فضای کشور و مسؤولیت‌پذیری مشکلات امروز ما است، آن ها دنبال ان هستند که با مبهم گذاشتن فضا انگشت‌اتهام در جامعه را ناجوانمردانه به سوی رهبری متوجه کنند.
   
این مسئول تصریح کرد: بی‌عرضگی، ناتوانمندی و بی‌تدبیری را دیگران انجام می‌دهند و مسئولیت نمی‌پذیرند، مگر رئیس دولت وعده شفافیت و مردم‌گرایی را سر نداد چرا امروز در مقابل مردم سخن نمی‌گوید، بر اساس اطلاعات به دست آمده آقای رئیس‌جمهور قصد سخن گفتن با مردم را داشت اما یکی از مشاورانش جلوی او را گرفت.
  
وی افزود: مجلس شورای اسلامی دو بار است که از رئیس‌جمهور می‌خواهند سوال کنند اما در بار اول برخی از نمایندگان در دقایق آخر سوال خود را پس گرفتند، رئیس مجلس بداند که بخشی از بی‌تدبیری‌ها به مجلس شورای اسلامی بر می‌گردد.
  
امام‌جمعه بابل اذعان کرد: برخی نمایندگان یک روز نامه‌ای را امضا می‌کنند و فردا امضاها را پس می‌گیرند، لعنت خدا بر نماینده‌ای که از امضا و موقعیت خود در حال کاسب‌کاری است، در مجلس چه خبر است چرا مدیریت نمی‌شود.
  
روحانی گفت: شبانه با این نمایندگان از سوی دولت تماس می‌گیرند و با وعده جا به جایی مسؤول در استان، شهرستان، تعیین اعتبار برای مساله‌ای و معامله با آن‌ها، سوال و استیضاح را پس می‌گیرندف این خجالت‌آور است.
   
ملت ایران سربازان ولایت و همه قاسم سلیمانی‌اند

خطبه‌های نمازجمعه ۱۲ مرداد مردم بابلکنار به امامت حجت‌الاسلام عباس بابائیان برگزار که وی با اشاره به مشکلات کنونی جامعه ایرانی در مباحث اقتصادی اظهار کرد: دولت محترم زمانی می‌تواند از جنگ اقتصادی دشمن سربلند بیرون بیاید که در برخورد با مفسدان اقتصادی استثنا قائل نشود و در محاکمه این حرام‌خواران اختلال ایجاد نشود.
   
وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا به‌دنبال این است که ثابت کند راهکار مشکلات اقتصادی ایران نه مدیریت و ناکارآمدی برخی مسئولین و اقدامات برخی از افراد در بازار ارز و سکه که عدم مذاکره و رابطه جمهوری اسلامی با امریکا است، هدف تحریم اقنصادی آمریکا و مفسدان اقتصادی، به گروگان گرفتن معیشت مردم برای مقاصد کثیف خود یعنی تسلیم کردن ایران در برابر آمریکا است.

     
این مسئول ادامه ادامه داد: از ریاست قوه قضائیه می‌خواهیم برای جلوگیری از اطاله دادرسی و تسریع در اجرای عدالت در برخورد با مفسدین اقتصادی همانند پلیس ۱۱۰، تشکیلاتی شامل قاضی ۱۱۰یا قاضی واکنش سریع ایجاد کنند تا با قاطعیت و سرعت، مردم عزیزمان عدالت را احساس کنند.
    
امام‌جمعه بابلکنار تصریح کرد: بسیاری از مجرمان و مفسدان اقتصادی باید به عنوان مفسدان فی‌الارض محاکمه بشوند تا مردم یک‌بار هم که شده طعم عدالت را بچشند و اموال غارت شده مردم هم به خزانه برگردند، اخلاگران و تروریست‌های اقتصادی سربازان خط مقدم جنگ واقعی آمریکا علیه ملت ایران هستندو پنجه عدالت بر گلوی مفسدان اقتصادی باید سنگین باشد.
  
حجت‌الاسلام بابائیان با انتقاد تند از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌بصیرتی، بی‌تحرکی ملت و رهبران مشروطه، بی‌اعتمادی مردم و دلسوزان از مشروطه و کنار نشستن علما و متدین از انقلاب، علل شکست مشروطه بود.
   
وی اذعان کرد: ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس به علت عدم موفقیت دولت در کنترل قیمت کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته در کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، از رئیس‌جمهور خواستار توضیح در این مسائل شدند، انتظار است که با پاسخ رئیس محترم جمهوری مسائل حل گردد.
   
خطیب جمعه بابلکنار یادآور شد: آقایان دولت، مجلس و قوه قضائیه، مردم خواستار تغییرات فوری، اساسی و انقلابی در کشور هستند و دو دسته از مسئولین باید محاکمه شوند مسئولین مفسد و رانت‌خوار و مسئولین بی‌عرضه و ناکارآمد و صدا و سیما از خسارتی که مشتی اخلال‌گر به اقتصاد کشور وارد می‌کنند گزارش جامعی تهیه و مؤظف است با ساخت مستندی در خصوص چرایی مشکلات اقتصادی، آحاد مردم جامعه را از جریانات خزنده و وابسته به دشمن آگاه کند.
  
این مسئول با اشاره به وضعیت موجود در ساست خارجه ایران اسلامی ادامه داد: غربی‌ها در رأس‌شان آمریکائی‌ها، شعار حقوق بشر می‌دهند اما تمام جنایت‌ها علیه بشریت از همین مدافعان به‌ظاهر حقوق بشر سر می‌زندو دلیل اصلی تشکیل ناتوی غربی توسط آمریکا، مقابله با نفوذ ایران در منطقه است، طبق آموزه‌های دینی، دادن هرگونه اطلاعات به دشمن حرام است، پس چرا برخی اصرار دارند به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از مجرای آن‌ها تمام اطلاعات خود را به دشمنان خود تقدیم کنیم.
  
بابائیان تاکید کرد: آنهایی که می‌گویند با ترامپ مذاکره کنیم بدانند که مذاکره همانند گذشته بی‌نتیجه و موجب پذیرش شروط آمریکا توسط ایران و عقب‌گرد به ۴۰ سال پیش، تحقیر ایران و از دست دادن تمام مؤلفه‌های قدرت کشور است.
  
وی افزود: سخنان قاطع سردار سلیمانی به ترامپ خبیث باعث احیای روحیه عزت‌طلبی در ملت ایران شد، آمریکا باید بداند که ملت ایران سربازان ولایت و همه قاسم سلیمانی‌اند و ملت ایران یک پارچه نیروی قدس هستند.
   
امام جمعه بابلکنار با اشاره به مشکلات کشاورزان منطقه گفت: دولت محترم مقرر کرد برای حمایت از کشاورزان و برنج کاران، برنج طارم را به قیمت تضمینی به مبلغ ۹۸۰۰ هزار تومان از کشاورزان خریداری نماید و برنج خارجی نیز تا چند ماه وارد بازار نشود امیدواریم این مسئله محقق و عملی شود.
  
حجت‌الاسلام بابائیان صف‌های طولانی در جایگاه‌های سوخت شهرستان را جنگ روانی دانست و اظهار کرد: کمبود بنزین و افزایش قیمت آن، شایعات منتشره از سوی دشمنان نظام برای آشوب در جامعه است و مردم عزیز با هوشیاری کامل، امیدشان را به ناامیدی تبدیل کنند، از انبار کردن بنزین خوداری نمایند و مطمئن باشید کشور در تامین بنزین مورد نیاز مردم هیچ مشکلی ندارد.
  
این مسئول در پایان با اشاره به روز خبرنگار در هفته آتی افزود: ضمن تبریک روز خبرنگار باید بگویم خبرنگار چشم تیزبین، زبان گویا، گوش شنوای جامعه، پل ارتباطی بین مردم، مسئولین، مشعلداران روشنفکری، هدایتگری و بصیرت افزایی جامعه هستند و تقدیم ۲۴۴۴ شهید، ۵۰ نفر جانباز و ۱۲ آزاده خبرنگار در هشت سال دفاع‌مقدس گویای همین رسالت است.
  

اعتقاد رهبری به توان ملت واقعی است

حجت‌الاسلام محمد پوررمضان در خطبه های امروز نماز جمعه بندپی‌‌شرقی ضمن تقدیر از صبوری و ایستادگی مردم در برابر مشکلات متعدد امروز جامعه اظهار کرد: یکی از انتقادات دولت ترامپ به اوباما این است که فقط به یکی از جنبه‌های تهدید ایران یعنی موضوع هسته‌ای موضع گرفته ولی بقیه جنبه‌های تهدید به‌ویژه تهدید منطقه‌ای، موشکی نادیده گرفته شد لذا ترامپ معتقد است که در مقابل ایران باید یک استراتژی همه جانبه داشت تا ایران را در تمام حوزه‌ها مهار کرد.
  
وی افزود: اساسا علت اینکه ترامپ بعد از روی کار آمدن بلافاصله از برجام خارج نشد و آن را دوباره تمدید کرد هم همین نظریه بود که ابتدا راهبرد کلان و جامع برای مقابله با ایران باید تنظیم شود و وقتی برنامه کلان تنظیم شد از برجام خارج شد، خروج از برجام شروع برنامه جامع بوده است و رهبر آن برنامه جامع ایجاد فشار علیه مردم نامید.

   
این مسئول ادامه داد: نکته مهمی را آمریکایی‌ها در مورد مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند و آن اینکه اعتقاد رهبری به مردم واقعیست و بزرگترین تهدید، جدایی مردم از نظام است لذا اگر بتوانیم مردم را علیه حاکمیت بسیج کنیم قطعا قادر خواهیم بود که از حاکمیت امتیاز جدی بگیریم.
  
امام‌جمعه بندپی‌شرقی یادآور شد: زمان واکش مردم علیه نظام برای دشمن بسیار مهم است و برنامه دارد که به سمت آشوب‌های سراسری در ایران حرکت  کندو ابتدا در شهرهای کوچک و به‌صورت لکه‌ای اعتراضات شروع، سپس تبدیل به اعتصاب، در مرحله بعد نا فرمانی مدنی و در پله چهارم تبدیل به آشوب سراسری  شود، در خرمشهر به بهانه آب، کازرون به بهانه تقسیمات کشوری پیاده‌سازی شد. اما نتیجه ای برایشان در بر نداشت.
  
حجت‌الاسلام پوررمضان با مطرح کردن این سوال که چه زمانی اعتراض به آشوب تبدیل خواهد شد گفت: چهار مسیر برای این کار در نظر گرفته‌اند یکی ایجاد دو قطبی در کشور است تا به مردم القا شود که وضعیت بد اقتصادی شما به‌دلیل حضور جمهوری اسلامی در سوریه و کشورهای تحت عنوان مقاومت است و پولی که قرار است در داخل خرج شود در بیرون خرج می‌شود که متاسفانه تا حدودی دشمن در این‌گونه القا موفقیت کسب کرد که از این گونه القا کردن‌ها را در اواسط سال ۹۱ دیدیم که تقریبا یک باور ملی شکل گرفت و ریشه تحریم‌ها مقاومت و هسته‌ای نامیده شد و تا دست نکشیم شرایط اقتصادی بهبود نخواهد یافت که دیدید فرجام برجام این‌ها چه شد.
  
وی افزود: مسیر دوم شکاف در حاکمیت و نظام است که نمونه آن در سال ۸۸ آشوب‌ها زمانی به اوج خود رسید که فلان شخصیت نظام آن نامه را در ۱۸ خرداد به رهبری نوشت، خیلی‌ها سه دهه کینه این نظام را به دل داشتند اما جرات نمی‌کردند به خیابان‌ها بیایند اما اینکه دیدند این شخصیت نظام مقابل رهبر ایستاده بلافاصله جریان‌های آلوده این زمان را بهترین زمان برای ریختن مردم به خیابان‌ها دیدند اما باز با بصیرت مردم مسئله حل شد.
     
خطیب‌جمعه بندپی‌شرقی اذعان کرد: فضای روانی سومین عاملی که اعتراض را تبدیل به آشوب می‌کند یعنی این احساس به مردم دست بدهد که این نظام آن گونه که فکر می‌کردیم قوی نیست و قادر به مدیریت بحران های مختلف نیست.
  
پوررمضان یادآور شد: برای همین منظور آشوب‌های محقر و ناچیز را در فضای رسانه‌ای هزاران برابر بزرگنمایی می‌کنند و کسی که از طریق موبایل این فیلم‌ها را مشاهده می‌کند نمی‌تواند واقعیت را از تخریب جدا کند و همین جریان اخیر در ارز، برق و بنزین جهت تشدید فضای روانی در جامعه بود.
  
این مسئول عامل نا امیدی فزاینده را بسیار تاثیر گذار دانست و اظهار کرد: عامل دیگری که ممکن است اعتراضات را در درون نظام تبدیل به آشوب کند، ایجاد نا امیدی فزاینده در جامعه است و دشمن از برنامه جامع به دنبال سه هدف است اول محدود کردن ایران به داخل مرزها، دوم ایجاد آشوب‌های سراسری و سوم نشاندن ایران پای میز مذاکرات بدون پیش شرط.
   
امام‌جمعه بندپی‌شرقی ضمن بیان موارد و تهدیدات دشمن با ارائه چهار راهکار از مردم و مسئولان خواست در جهت خنثی سازی توطئه دشمن گام بردارند و گفت: پادزهر نظام برای مقابله با دشمنان داخل و خارج مواردی چون ایجاد روحیه امید در بین مردم و تقویت همبستگی داخلی که رهبر حکیم از این سنگر بسیار بهره می‌گیردخواهد بود که در کنار آن انجام سلسله اقدامات اقتصادی به صورت شوک در جامعه هم می تواند در شرایط کنونی مهم و ثمربخش باشد.
   
وی افزود: سومین راه حل مقابله با عملیات روانی دشمن است تا استراتژی آمریکا و ایادی آن خنثی گردد و در این مسیر پاسخ به دشمن باید در خانه دشمن داده شود تا اقتدار نظام بیشتر تثبیت گردد.
  
پوررمضان با تاکید بر  عنصر همدلی در پایان گفت: ایجاد همدلی بین مردم ومسئولین بسیار کارساز است و نباید توهم شکاف در کشور حکم فرما شود با این چهار راهکار مثل چهل سال گذشته می‌شود به راحتی از نقشه‌های دشمنان عبور کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴