تاریخ انتشارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۳۵۹۰۴۹
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، طبق گزارش بانک مرکزی قیمت مسکن امسال بیش از 29درصد طی یک ماه گران شده است.
گزارش بانک مرکزی از تحولات مسکن تهران در فروردین ماه نشان می‌دهد که معاملات مسکن به علت تعطیلات نوروز کاهشی بوده‌اما قیمت‌ها به طور متوسط، فروردین امسال در مقایسه با فروردین پارسال 5/29 درصد رشد داشته است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین ماه سال 1397 که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.
در فروردین ماه سال 1397 ، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به 5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 59/0 و 6/3 درصد کاهش نشان می‌دهد.حجم معاملات در فروردین ماه طبق روال هرساله و تحت تاثیر تعطیلات نوروز در سطحی بسیار پایین‌تر از سایر ماه‌های سال رقم خورده و لذا کاهش تعداد معاملات ثبت شده در این ماه نسبت به ماه قبل، عمدتاً ناشی از این موضوع است.در فروردین ماه سال 1397، متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 55/3 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب2درصد و 29/5 درصد افزایش نشان می‌دهد. بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه 5(معدل 46/7 درصد) و کمترین میزان رشد به منطقه 19 (معادل 4درصد) تعلق دارد.
از سوی دیگر نایب‌رئیس ‌اول اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با فارس درخصوص مصوبه شورای پول و اعتبار برای کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن گفت: ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی قطعاً یکی از روش‌هایی است که می‌تواند موجب بالا رفتن قدرت خرید و تحریک بازار مسکن شود اما اینکه تسهیلات با چه مبلغی و با چه مدت زمان بازپرداختی دراختیار متقاضیان قرار گیرد بسیار مهم است.
 حسام عقبایی با انتقاد از اینکه چرا باید پرداخت تسهیلات با یک روش و یک فرمول در کل کشور انجام شود، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات مسکن برای کل کشور نباید با یک فرمول پیش برود و حالا که مسکن دوره رکود را سپری می‌کند سود تسهیلات مسکن باید بیشتر کاهش یابد و به جایی برسیم که نرخ سود برای مسکن برداشته شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴