تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
کد مطلب : ۳۵۸۵۶۰
مدیر آموزش‌وپرورش نکا از افزایش 100 درصدی اسکان مسافران در مدارس این شهرستان در نوروز 97 خبر داد و گفت: بیش از 8 هزار نفر از مسافران نوروزی در نکا اسکان یافتند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، حسین پالار با اشاره به اهم فعالیت‌های آموزش‌و‌پرورش نکا در ایام نوروز 97، اظهار کرد: دو طرح در ایام نوروز توسط آموزش‌و‌پرورش این شهرستان با جدیت مورد انجام و پیگیری قرار داشته است.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها، طرح مطالعاتی نوروز شامل دانش‌آموزان پیش‌دانشگاهی در کنار پایه‌های 10 و 11 بوده که در آن 150 نفر از دختران و 100 نفر از پسران شرکت داشتند.

مدیر آموزش‌و‌پرورش نکا خاطرنشان کرد: دو مرکز آموزشی برای انجام طرح انتخاب شد که دبیرستان تیزهوشان حاج ابوطالب باقری برای پسران و پژوهش‌سرای ابوریحان برای دختران در نظر گرفته شد.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به افزایش رفت و آمد در ایام تعطیلات نوروز و اجاد مشکل برای دانش‌آموزان، این طرح مطالعاتی در راستای فراهم آوردن مکانی آرام و زمینه مساعد مطالعه اجرایی شد.

پالار گفت: در این ایام بدون دریافت ریالی از دانش‌آموزان از صبح تا بعدازظهر فضای مناسب برای آنان فراهم و برای رفع اشکال نیز از دبیران مورد نیاز دانش‌آموزان بنابر درخواست آن‌ها استفاده شد.


وی طرح اسکان مسافران نوروزی را دیگر برنامه مهم آموزش‌وپرورش نکا در ایام تعطیلات سال جدید برشمرد و تصریح کرد: 60 کلاس درس همراه با مدارس شبانه‌روزی برای اسکان مسافران در این شهرستان در نظر گرفته شد.

مدیر آموزش‌وپرورش نکا افزود: مکان‌های اسکان به سه دسته ویژه، الف و ب دسته‌بندی شدند که مدارس شبانه‌روزی در گروه ویژه قرار گرفتند، در مجموع حدود هشت هزار نفر به عنوان مسافران فرهنگی و غیرفرهنگی نوروزی پذیرش شدند.

این مسئول با بیان ادامه داشتن خدمات‌دهی و پذیرش مسافران تا آخرین روز تعطیلات یعنی 13 فروردین، متذکر شد: سال 97، 100 درصد افزایش پذیرش مسافر در شهرستان نکا انجام شد که در تلاش هستیم تا در سال آینده این میزان را افزایش دهیم.

 
افتتاح یک مدرسه در هفته دولت

پالار به بیان مهم‌ترین برنامه‌های آموزش‌وپرورش نکا در سال 97 پرداخت و اضافه کرد: اجرای طرح داستان‌گویی، داستان‌خوانی و داستان‌نویسی در دوره ابتدایی با محوریت وصایای دانش‌آموزان شهید سراسر کشور در در دستور کار مدارس ابتدایی شهرستان قرار می‌گیرد.

وی افزود: استقرار پایه 12 برای نخستین‌بار در سال 97 انجام می‌شود که هم باید ساماندهی نیروی انسانی و هم فراهم آوردن فضای مناسب باید انجام شود که تلاش می‌شود با تشکیل کمیته فضا در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این راستا اقدام مناسب صورت بگیرد.

مدیر آموزش‌وپرورش نکا افتتاح مدرسه مسکن مهر نکا را تنها پروژه قابل افتتاح در این شهرستان خواند و گفت: این مرکز آموزشی بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در هفته دولت سال 97 افتتاح و در مهرماه به صورت رسمی مورد بهره‌برداری و آماده پذیرش دانش‌آموزان می‌شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴