تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۳۵۵۲۴
نمایندگان از روحانی خواسته‌اند که به معاونین و وزرا و مدیران اجرایی به منظور حفظ حرمت جامعه مدرسین حوزه علمیه تذکرات لازم را بدهند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از انجام دیدار هفته گذشته معاون رییس جمهور با شیخ یوسف صانعی که به عنوان آخرین دیدار و پس از دیدار با مراجع عظام تقلید صورت گرفت، روحانیون مجلس با امضای تذکری خطاب به رییس جمهور از ایشان خواسته اند که به معاونین و وزرا و مدیران اجرایی به منظور حفظ حرمت جامعه مدرسین حوزه علمیه تذکرات لازم را بدهند.
 
وی افزود: جامعه مدرسین در سال ٨٨ پس از مکاتبه برخی از مومنین در این باره با توجه به مواضع شیخ یوسف صانعی اعلام کرد که بر اساس تحقیقات به عمل آمده و پس از جلسات متعدد، آقای صانعی فاقد ملاک های لازم برای تصدی مرجعیت است.
 
فارس نوشت: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: از جمله توصیه‌های امام خمینی(ره) به همه دست اندرکاران حفظ حرمت جامعه مدرسین درباره چنین موضوع مهمی است که در صحیفه امام به آن اشاره شده است. مقام معظم رهبری هم چنین تاکیداتی را در باره جایگاه جامعه مدرسین داشته اند.
 
عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: روحانیون مجلس معتقدند که این اقدام معاون اول به منظور شکستن این حرمت بوده و جریان افراطی در دولت قصد دارد بعد از این مرحله، دیگر مدیران اجرایی را روانه چنین دیداری تا برخی چهره هایی که در سال های اخیر و بویژه در فتنه ٨٨ نقش داشتند را احیا کنند.
 
رسایی خبر داد: تاکنون تمامی روحانیون حاضر در جلسه امروز این تذکر را امضا کرده‌اند اما بسیاری از نمایندگان غیر روحانی و بویژه برخی از چهره های سرشناس مجلس قصد امضای این بیانیه را دارند که در این مرحله بنا شد فقط روحانیون مجلس این تذکر را بدهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴