تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۲۸۵۷
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: گردهمایی بزرگ زنان فرهیخته مازندران در دهه فجر برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، مریم جمشیدی در نخستین جلسه کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دهه فجر استان اظهار داشت: برای شناخت زن مسلمان ایرانی و نقش بی‌بدیل‌شان در پیروزی انقلاب اسلامی باید صبورانه تاریخ را ورق بزنیم.
وی گفت: زنان ایرانی‌ به عنوان اصلی‌ترین عناصر عفاف‌ و نجابت‌، نه‌ تنها در پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ سهم‌ بزرگی‌ ایفا کردند بلکه‌ در تثبیت‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و تداوم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ حرف‌ نخست‌ را زدند و با حضور در صحنه‌ انقلاب‌ اسلامی توطئه‌های‌ دشمنان‌ را در عرصه‌های‌ گوناگون‌ فرهنگی‌، نظامی‌، اقتصادی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌ نقش‌ بر آب‌ کردند.
این مسئول هنر انقلاب‌ اسلامی‌ را هدایت زنان جامعه در مسیر اسلام و ارزش‌های الهی توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی زمینه‌های تحول زنان را به سوی عزت‌خواهی، ‌عفاف، درک شخصیت و کمال‌جویی فراهم کرد و آن را جایگزین بی‌بند و باری و ابتذال که سوغات غرب بود، ساخت. 
جمشیدی با اشاره به اینکه زنان‌ مسلمان‌ در انقلاب‌ اسلامی‌ شخصیت‌ و هویت‌ خویش‌ را یافتند و به‌ مقام‌ و منزلت‌ والای‌ خویش‌ پی‌ بردند، تصریح کرد:‌ نقش هدایت‌گرانه زن‌ها و حضور در صف مقدم تظاهرات و ایجاد انگیزه قیام در مردها و جوان‌ها بسیار با اهمیت است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: با ارتقای سطح بینش زنان، فرزندانی تربیت می‌شوند که دارای شعور بالای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند بنابراین انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به این نسل بیدار باید با هوشمندی و برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند محقق شود.
وی با انتقاد از فضای حاکم در مدارس در ایام دهه فجر گفت: باید با ایجاد بستر نشاط مضاعف برای برگزاری جشن‌های انقلاب در مدارس، زمینه‌های شناخت دانش‌آموزان با اهداف و سیره امام خمینی(ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی فراهم شود.
این مسئول خواستار ارائه طرح‌های نو در برگزاری مراسم در حوزه بانوان و خانواده استان از سوی مشاوران دستگاه‌های اجرایی استان شد و گفت: نگاه ما در گرامیداشت دهه مبارک فجر باید نگاهی همه جانبه به کل اقشار بانوان جامعه باشد و معطوف به قشر خاصی نشود.
جمشیدی بر توجه ویژه به مناطق روستایی و برگزاری جشن‌های انقلاب در جغرافیای روستاهای استان تاکید و تصریح کرد: بخشی از تلاش ما کشف و شناسایی چهره‌های شاخصی از زنان استان است که فرصت ظهور و بروز نیافتند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزاری گردهمایی بزرگ زنان توانمند، فرهیخته استان و برپایی نمایشگاه ویژه دستاوردهای بانوان استان را از برنامه‌های شاخص کمیته بانوان اعلام کرد. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴